Ύστερα από αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, που οφείλονται στην κατασκευάστρια εταιρεία, τα ελληνικά πληρώματα των ελικοπτέρων NH-90 άρχισαν την εκπαίδευσή τους στη Μασσαλία (Pics)
Στις εγκαταστάσεις της Eurocopter στο αεροδρόμιο Marignan της Μασσαλίας, προσωπικό της Αεροπορίας Στρατού μαζί με εκπαιδευτές της κατασκευάστριας εταιρείας, πραγματοποίησαν την πρώτη εκπαιδευτική πτήση με ελικόπτερο ΝΗ 90.
Πρόκειται για τον πιο προηγμένο τύπο μεταφορικού ελικοπτέρου με δυνατότητα μεταφοράς 20 στελεχών (σημειώνεται ότι τα Χιούι μεταφέρουν μέχρι 6 άτομα).
Με παρεμβάσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας το πρόγραμμα των μεταφορικών ελικοπτέρων προχωράει πλέον κανονικά, ύστερα από καθυστερήσεις ετών με υπαιτιότητα της κατασκευάστριας εταιρείας.
Συγκεκριμένα είχαν διαπιστωθεί προβλήματα στις διαμορφώσεις του ελικοπτέρου το οποίο τελικώς θα παραδοθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές που είχε θέσει ο Ελληνικός Στρατός.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Έχει υπογραφεί σύμβαση για 16+4 ελικόπτερα ΝΗ90. Τα 4 είναι ειδικών επιχειρήσεων με θωράκιση στο πάτωμα, radar καιρού, ψηφιακό χάρτη κλπ. Τα πρώτα 4 ελικόπτερα θα παραληφθούν εντός του 2011.
Τα ελικόπτερα αυτά είναι φτιαγμένα από full carbon υλικά (ανθρακόνημα, ενίσχυση kevlar). Θεωρούνται τα πρώτα ελικόπτερα "fly by wire" δηλ. μετάδοση των εντολών της κίνησης από τα χειριστήρια ηλεκτρικά και όχι μηχανικά.
Επίσης είναι ελικόπτερα "handsoff". Αυτό σημαίνει ότι ο πιλότος δεν χρειάζεται να ακουμπήσει χειριστήρια για να το πετάξει παρά μόνο σε κατάσταση ανάγκης.
Και ένα στοιχείο που εντυπωσίασε τους εκπαιδευόμενους χειριστές: κατά την πρώτη δοκιμαστική πτήση έγινε αιώρηση στα 10000 πόδια! Σημειωτέον η αιώρηση είναι η πιο απαιτητική διαδικασία πτήσης αφού χρειάζεται η μέγιστη ισχύς κινητήρα. Στα UH-1H (Χιούι) η αιώρηση γίνεται το πολύ στα 400 πόδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου