ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ!!!

ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ!!!
adespotos1@hotmail.com

Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010

Οδηγός για τα Μεταλλαγμένα στα Ζωικά Προϊόντα


Γιατί και εσύ τρως ότι τρώει! Τρέφονται με μεταλλαγμένες ζωοτροφές τα ζώα από τα οποία παράγονται τα βασικά προϊόντα διατροφής που καταναλώνουμε; Πως ανταποκρίνονται οι εταιρίες παραγωγής των προϊόντων αυτών, στο αίτημα της Greenpeace για αποκλεισμό των μεταλλαγμένων από τις ζωοτροφές;

Πώς μπορεί ο καταναλωτής να γνωρίζει αν το ζωικό προϊόν που επέλεξε, προέρχεται από ζώα που έχουν τραφεί με μεταλλαγμένα και που καταλήγουν έτσι έμμεσα στο πιάτο του;
Η νέα έκδοση του Οδηγού Καταναλωτών της Greenpeace, περιλαμβάνει τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με τη χρήση μεταλλαγμένων στις ζωοτροφές, γιατί πολύ απλά: Τρώμε ό,τι τρώνε!!!
Σε αυτή την έκδοση, για πρώτη φορά αποτυπώνεται και η πρόοδος της κάθε εταιρίας σε σχέση με την προηγούμενη επίδοσή της γύρω από τη χρήση μεταλλαγμένων στις ζωοτροφές, ενώ η κατηγορία του γάλακτος εμπλουτίστηκε και διαχωρίστηκε σε 3 ξεχωριστές κατηγορίες, δηλαδή σε: φρέσκο, υψηλής παστερίωσης και μακράς διαρκείας.


πηγη greenpeace

Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

VISCA BARCA

Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΜΒΟΛΟ-"Més que un club"

1. Ιδρύθηκε με… μικρή αγγελία! H μεγαλειώδης ιστορία της Μπαρτσελόνα. Τα μεγάλα αστέρια

14 Σεπ, 11:40 Από Κώστας Φόλλας

a-a+

Η ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ. Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ, Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ, Η «ΓΙΟΥΧΑ» ΣΤΟΝ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΥΜΝΟ, ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΑΣΤΕΡΙΑ.-.


Συγκαταλέγεται στις κορυφαίες ποδοσφαιρικές –και όχι μόνο- ομάδες παγκοσμίως με πλούσια και ένδοξη ιστορία, η οποία αρχίζει τον Οκτώβριο του 1899. Την ημέρα εκείνη ο 22χρονος Ελβετός επιχειρηματίας, Χανς Γκάμπερ αποφάσισε να ιδρύσει ποδοσφαιρική ομάδα στη Βαρκελώνη. Ο ίδιος αγαπούσε τον αθλητισμό και είχε ασχοληθεί και στη χώρα του με το ποδόσφαιρο (μεταξύ άλλων), ενώ ήταν από τους ιδρυτές και της ομάδας της Ζυρίχης.

Η αρχή έγινε με… αγγελία!

Έτσι, δημοσίευσε αγγελία στο τοπικό αθλητικό περιοδικό «Los Deportes» στις 22 Οκτωβρίου(ΦΩΤΟ1) και ζητούσε παίκτες για την επανδρώσουν. Στις 29 Νοεμβρίου, δηλαδή περίπου ένα μήνα αργότερα, πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση με όσους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση.

Από τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε εκείνη την ημέρα, «γεννήθηκε» η Μπαρτσελόνα με πρώτο πρόεδρο τον Άγγλο, Γκουαλτέρι Γουάιλντ (ΦΩΤΟ 2), που παράλληλα υπήρξε και ποδοσφαιριστής της ομάδας. Στο έμψυχο δυναμικό συγκαταλέγονταν ως και ο Γκάμπερ, που μάλιστα ήταν δεινός σκόρερ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1901 πέτυχε τα 49 από τα συνολικά 88 τέρματα της ομάδας του!

Ίδια φανέλα με το 1899!

Η Μπαρτσελόνα φορούσε από τότε τη γνωστή φανέλα με τα μπλε και τα κόκκινα και οι παίκτες της ήταν γνωστοί ως «μπλαουγκράνα» (στην καταλανική γλώσσα). Ωστόσο, τα πρώτα δέκα χρόνια τα σορτς ήταν λευκού χρώματος, μετά έγιναν μαύρα και μόνο τη δεκαετία του 1920 η Μπαρτσελόνα άρχισε να φοράει μπλε. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν πολλές θεωρίες για τα χρώματα της «Μπάρτσα». Ανάμεσά τους και η εκδοχή ότι προέρχονταν από τα μπλε και κόκκινα… στυλό που χρησιμοποιούνταν συχνά. Καμία θεωρία, πάντως, δεν έχει αποδειχθεί.

Η Unicef

Στη φανέλα της Μπαρτσελόνα δεν έχει μπει –ποτέ!- διαφήμιση. Από το 2006, όμως, υπάρχει το όνομα της Unicef απόρροια της πενταετούς συμφωνίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, η οποία έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη. Επιπροσθέτως, ο σύλλογος χαρίζει στην οργάνωση 1,5 εκ. ευρώ ετησίως!

Ως πρώτο έμβλημα της Μπαρτσελόνα υιοθετήθηκε το σήμα της πόλης της Βαρκελώνης (ΦΩΤΟ 3) αλλά από το 1910 και αφού πρώτα ο Γκάμπερ έσωσε την ομάδα από σοβαρή κρίση, αποφασίστηκε η αλλαγή σήματος. Έγινε διαγωνισμός τον οποίο κέρδισε ο Καρλς Κομαμάλα, που είχε αγωνιστεί στην Μπαρτσελόνα. Είναι το σήμα που έχει και σήμερα η ομάδα. Σε αυτό περιλαμβάνεται ο σταυρός του Αγίου Γεωργίου, καθώς και κίτρινες και κόκκινες γραμμές της καταλανικής σημαίας. Υπάρχουν επίσης τα γράμμα FCB και από κάτω τα χρώματα της ομάδας και μία μπάλα. Έκτοτε έγιναν μόνο μικρές αλλαγές στο έμβλημα και κυρίως στην εποχή της δικτατορίας του Φράνκο. Το FCB έγινε CFB αφού η Μπαρτσελόνα υποχρεώθηκε να χρησιμοποιεί την ισπανική εκδοχή του ονόματός της. Επίσης, βγήκαν οι δύο από τις τέσσερις ερυθροκίτρινες γραμμές. Το FCB επέστρεψε στο σήμα το 1974.

Το πρώτο παιχνίδι της Μπαρτσελόνα έγινε στην Μπονανόβα με αντίπαλο ομάδα που αποτελούνταν από Άγγλους απόδημους. Στη σύνθεση της ομάδας των Άγγλων, που κέρδισε 1-0, υπήρχαν και παίκτες της «Μπάρτσα».

Έδρα 6.000 θέσεων

Η Μπαρτσελόνα αγωνίζοταν αρχικά σε διάφορα γήπεδα, ενώ το πρώτο δικό της, το «Καμπ ντε λα Ιντούστρια» είχε χωρητικότητα 6.000 θέσεις. Το 1922… μετακόμισε στο «Λε Κορτς», χωρητικότητας 30.000, που αργότερα διπλασιάστηκε. Παράλληλα, εκείνη την εποχή άλλαξε την επίσημη γλώσσα του συλλόγου από τα καστιλιάνικα στα καταλανικά, γεγονός που την έφερε ακόμη πιο… κοντά στον κόσμο της πόλης. Πολλοί ακολουθούσαν έκτοτε την Μπαρτσελόνα όχι για ποδοσφαιρικούς λόγους αλλά γιατί ένιωθαν ότι τους αντιπροσώπευε σε μία σειρά άλλων τομέων.

Από το 1919 ως το 1929 η ομάδα της Βαρκελώνης είχε πολλές επιτυχίες παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε προβλήματα από το καθεστώς. Η Μπαρτσελόνα είχε, ήδη από το 1924, 12.207 μέλη και αναπτύσσονταν ραγδαία. Είχε κερδίσει τα πρώτα της τρόπαια, ενώ το 1929 κατέκτησε και το πρώτο της Πρωτάθλημα.

Η γιούχα στον Εθνικό ύμνο και η οργή του δικτάτορα

Ωστόσο, από τα μέσα της δεκαετίας είχε βρεθεί στο «στόχαστρο» του δικτάτορα Πρίμο ντε Ριβέρα. Στις 14 Ιουνίου 1925 οι οπαδοί της γιούχαραν, πριν από έναν αγώνα, τον ισπανικό εθνικό ύμνο γεγονός που προκάλεσε την οργή του δικτάτορα. Ο τελευταίος διέταξε την παύση όλων των λειτουργιών της ομάδας και το κλείσιμο του γηπέδου για έξι μήνες, που αργότερα μειώθηκαν σε τρεις. Επιπροσθέτως, το καθεστώς υποχρέωσε τον Γκάμπερ να αποχωρήσει από την προεδρία. Πέντε χρόνια αργότερα, στις 30 Ιουλίου 1930, αυτοκτόνησε μετά από κατάθλιψη απόρροια οικονομικών και προσωπικών προβλημάτων… Από το 1966 διεξάγεται, στη μνήμη του τουρνουά με το όνομά του, λίγο πριν από την έναρξη του Πρωταθλήματος, ενώ στη Βαρκελώνη υπάρχει δρόμος που φέρει το όνομά του.

Η ομάδα αντιμετώπισε πολλά και σημαντικά προβλήματα εκείνη την εποχή αλλά αντεπεξήλθε στις δυσκολίες και όχι απλώς επιβίωσε αλλά κατέγραψε και πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό της. Από το 1926 έγινε επαγγελματικό σωματείο.

Η δολοφονία του προέδρου

Τα ακόμη πιο δύσκολα για τη σπουδαία αυτή ομάδα άρχισαν μαζί με την έναρξη του Εμφύλιου Πολέμου στην Ισπανία, το 1936. Η Μπαρτσελόνα και όλη η Καταλονία στάθηκε στο πλευρό των Δημοκρατικών και το πλήρωσε. Λίγο μετά την έναρξη του Εμφυλίου, στις 6 Αυγούστου 1936, ο πρόεδρος Γιόζερ Σινιόλ δολοφονήθηκε από στρατιώτες του στρατηγού Φράνκο. Την εποχή εκείνη η ομάδα βρισκόταν σε περιοδεία στο Μεξικό και στις ΗΠΑ και μεταξύ άλλων συγκέντρωνε χρήματα και για τον αγώνα κατά του Φράνκο.

Παράλληλα, κάποιοι παίκτες εξασφάλισαν άσυλο σε Μεξικό και Γαλλία. Υπήρξαν όμως αρκετοί ποδοσφαιριστές της Μπαρτσελόνα και της Ατλέτικο Μπιλμπάο, που επάνδρωσαν τις γραμμές των Δημοκρατικών και πολέμησαν στο πλευρό τους. Στις 16 Μαρτίου 1938 η Βαρκελώνη δέχθηκε αεροπορική επίθεση. Χτυπήθηκαν και εγκαταστάσεις της Μπαρτσελόνα.

Διορισμένος –από τον Φράνκο- πρόεδρος

Η επικράτηση του Φράνκο το 1939 και η κατοχή της Καταλονίας επηρέασαν –όπως ήταν αναμενόμενο- την ομάδα, η οποία είχε μείνει με μόλις 3.486 μέλη. Η Μπαρτσελόνα αντιμετώπισε τεράστια προβλήματα επιβίωσης, ενώ τον Μάρτιο του 1940 ο συνεργάτης του Φράνκο, Ένρικ Πινέιρο διορίστηκε πρόεδρος. Στον σύλλογο επιβλήθηκαν πολλοί περιορισμοί, ενώ άλλαξε και η σειρά των αρχικών της επί το… ισπανικότερο (από το Futbol Club Barcelona στο Club de Futbol Barcelona). Η αλλαγή, όπως αναφέρεται και παραπάνω, έφτασε ως και στο σήμα της.

Το… 11-1 από τη Ρεάλ

Το καθεστώς ευνοούσε την αγαπημένη ομάδα του Φράνκο, τη Ρεάλ Μαδρίτης, ενώ είναι χαρακτηριστικό ένα περιστατικό του 1943. Στον πρώτο ημιτελικό του Κυπέλλου η «Μπάρτσα» νίκησε 3-0 τη Ρεάλ αλλά όταν πήγε να παίξει τον επαναληπτικό στη Μαδρίτη, οι παίκτες της δέχθηκαν –στα αποδυτήρια- την επίσκεψη εκπροσώπου του Φράνκο. Αυτός τους… υπενθύμισε ότι παίζουν λόγω της «γενναιοδωρίας του καθεστώτος» και προφανώς τους εκφόβισε. Επίσης, υπάρχουν πληροφορίες πως απειλήθηκαν από την αστυνομία αλλά και τον διαιτητή! Τελικά, η Ρεάλ κέρδισε… 11-1!!! Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και ο Πινέιρο παραιτήθηκε από την προεδρία διαμαρτυρόμενος για την αντιμετώπιση της οποίας τύχαινε η ομάδα!

Σύμβολο αντίστασης

Η Μπαρτσελόνα, στη διάρκεια των χρόνων του καθεστώτος, αποτελούσε… εστία αντίστασης. Στο γήπεδό της, ο κόσμος μπορούσε να μιλάει ελεύθερα τα –απαγορευμένα- καταλανικά, ενώ πολλές φορές εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του προς τους κυβερνώντες. Για παράδειγμα, μία Κυριακή του 1951 και μετά από τον εντός έδρας αγώνα με τη Σανταντέρ, οι οπαδοί της αρνήθηκαν να πάρουν τα τραμ για να γυρίσουν σπίτι τους και πήγαν με τα πόδια. Την εποχή εκείνη γινόταν απεργία των εργαζομένων στα τραμ με και τον τρόπο αυτό έδειξαν την αλληλεγγύη τους στους απεργούς. Τέτοιου είδους ενέργειες έκαναν πολλούς προοδευτικούς Ισπανούς και υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων να συμπαθήσουν την Μπαρτσελόνα. Έτσι προέκυψε και το γνωστό σύνθημα: «Μπαρτσελόνα: περισσότερο από ένας σύλλογος». Η ομάδα συμβόλιζε την αντίσταση κατά του Φράνκο και την επιθυμία των υποστηρικτών της να πέσει το καθεστώς.

Παρά τα δύσκολα χρόνια, η Μπαρτσελόνα –που το 1942 κινδύνευσε με υποβιβασμό- είχε πολλές επιτυχίες. Ως το 1949, στα πενήντα χρόνια ζωής της, είχε κατακτήσει 21 καταλανικά Πρωταθλήματα, τέσσερα ισπανικά και εννέα Κύπελλα. Αναδείχθηκε πρωταθλήτρια Ισπανίας τις σεζόν 1944-45, 1947-48 και 1948-49. Τα μέλη της είχαν αυξηθεί και πάλι και εκείνη τη χρονιά είχαν φτάσει τις 24.893.

Η κατασκευή του «Καμπ Νου»


Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 η ομάδα… σάρωνε στο πέρασμά της. Από το 1951 ως το 1953 πήρε όλους τους εγχώριους τίτλους. Η Μπαρτσελόνα αναπτυσσόταν και το παλιό της γήπεδο δεν τη… χωρούσε. Έτσι, αποφασίστηκε η κατασκευή του «Καμπ Νου» («νέο πεδίο»), που κράτησε από το 1954 ως το 1957. Εγκαινιάστηκε στις 24 Σεπτεμβρίου. Η χωρητικότητά του μεταβλήθηκε στη διάρκεια των ετών. Αρχικά ήταν 106.146 θέσεων, έφτασε ως και τις 121.749 αλλά πλέον μπορεί να φιλοξενήσει 98.722, πράγμα που σημαίνει ότι είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη και δωδέκατο στον κόσμο.

Μέρος των εσόδων προήλθε από την ιδέα της διοίκησης να επιτρέψει, έναντι μικρού αντίτιμου, στους φιλάθλους να γράψουν το όνομά τους στα τούβλα που χρησιμοποιήθηκαν για την ανέγερση. Η ιδέα αγκαλιάστηκε από τον κόσμο, που συνέβαλε στην κατασκευή. Πάντως, χρόνια αργότερα, ΜΜΕ από τη Μαδρίτη ανέφεραν πως σε μία από τις πέτρες βρέθηκε γραμμένο και το όνομα του ιστορικού προέδρου της Ρεάλ Μαδρίτης και υποστηρικτή του Φράνκο, Σαντιάγκο Μπερναμπέου με συνέπεια να ξεσπάσει διαμάχη!

Η έλευση του Κρόιφ

Η δεκαετία του 1960 δεν έφερε πολλές επιτυχίες στην ομάδα αλλά τα πράγματα άλλαξαν άρδην την επόμενη. Αρχικά, τη σεζόν 1973-74 ήρθε στην ομάδα ο Γιόχαν Κρόιφ με το ποσό ρεκόρ για εκείνη την εποχή, των 920.000 λιρών, που καταβλήθηκε στον Άγιαξ. Ο Ολλανδός λατρεύτηκε από τους οπαδούς της Μπαρτσελόνα όταν δήλωσε πως προτίμησε την ομάδα τους αντί της Ρεάλ, που επίσης τον ήθελε, επειδή δεν θα μπορούσε ποτέ να παίξει για έναν σύλλογο που έχει συνδεθεί με τον Φράνκο. Επίσης, έδωσε στον γιο του το καταλανικό όνομα, Τζόρντι. Τη χρονιά εκείνη η Μπαρτσελόνα κατέκτησε το Πρωτάθλημα, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως νίκησε 5-0 τη Ρεάλ στη Μαδρίτη!

Η εποχή Νούνιεζ

Το 1974 η δικτατορία του Φράνκο έφτασε στο τέλος της. Η δημοκρατία επέστρεψε και… πέρασε και στη λειτουργία της Μπαρτσελόνα, τα μέλη της οποίας κλήθηκαν το 1978 να ψηφίσουν για πρώτη φορά τον πρόεδρό τους. Τελικά, με μικρή διαφορά εξελέγη ο 56χρονος εργολάβος οικοδομών Ζοζέπ Νούνιεζ. Με την πολιτική του κατέστησε την ομάδα οικονομικά αυτάρκη και της προσέφερε σταθερότητα. Με εκείνον ως πρόεδρο, η «Μπάρτσα» κατέκτησε –το 1979 στη Βασιλεία- το Κύπελλο Εκθέσεων (έτσι λεγόταν τότε το Κύπελλο ΟΥΕΦΑ) κερδίζοντας τον τελικό με τη Φορτούνα Ντίσελντορφ. Η προεδρία του Νούνιεζ κράτησε 22 χρόνια και είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια στην ιστορία της ομάδας. Ακολούθησε σφιχτή οικονομική πολιτική και προτιμούσε να αφήνει παίκτες όπως οι Ντιέγκο Μαραντόνα, Ρομάριο και Ρονάλντο να αποχωρούν από τις τάξεις της παρά να ικανοποιεί τα αιτήματά τους.

Ο Κρόιφ προπονητής

Το 1988 ο Κρόιφ επέστρεψε, ως προπονητής, και δημιούργησε μία εντυπωσιακή ομάδα που δεν είχε… σταματημό. Οδήγησε την «Μπάρτσα» στην κατάκτηση του Κυπέλλου Κυπελλούχων το 1989 και του Πρωταθλητριών το 1992 νικώντας στον τελικό –και τις δύο φορές!- τη Σαμπντόρια. Συνολικά, ως το 1994, ο Κρόιφ πήρε έντεκα τίτλους αλλά αποχώρησε το 1996 μετά από δύο αποτυχημένες χρονιές. Ωστόσο, παραμένει ο πιο πετυχημένος προπονητής της ομάδας αλλά και αυτός με το ρεκόρ συνεχόμενης παρουσίας στον πάγκο της (οκτώ χρόνια).

Ο Λαπόρτα πρόεδρος

Το 2000 ο Νούνιεζ παραιτήθηκε –μαζί με τον προπονητή Λουίς Φαν Γκάαλ- και τον διαδέχθηκε ο επί 22 χρόνια αντιπρόεδρός του, Ζοάν Γκασπάρτ αλλά στα τρία χρόνια της προεδρία του, η Μπαρτσελόνα δεν κατάφερε πολλά πράγματα. Έτσι, παραιτήθηκε τη στιγμή που η ομάδα ήταν σε κρίση και ο κόσμος δυσαρεστημένος. Στις 15 Ιουνίου 2003 έγιναν νέες εκλογές, τις οποίες κέρδισε ο νεαρός δικηγόρος Ζοάν Λαπόρτα. Η νίκη Λαπόρτα σηματοδότησε την απαρχή νέας «χρυσής εποχής» για την ομάδα και η ομάδα επέστρεψε στους τίτλους και στις επιτυχίες.

Η πιο πετυχημένη σεζόν στην ιστορία της ήταν αυτή του 2008-09 όταν κέρδισε έξι τίτλους! Έκανε νταμπλ στην Ισπανία, πήρε το Τσάμπιονς Λιγκ, το ευρωπαϊκό και το ισπανικό Σούπερ Καπ και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Συλλόγων. Πρόκειται για επίδοση που δεν έχει πετύχει καμία άλλη ομάδα στον κόσμο! Πέρυσι, επίσης, πέτυχε ρεκόρ συγκομιδής πόντων στο Πρωτάθλημα της χώρας της, καθώς συγκέντρωσε 99 βαθμούς!

172.938 μέλη!

Οι διαδοχικές επιτυχίες έφεραν πολλούς φιλάθλους κοντά στην ομάδα, η οποία τον Νοέμβριο του 2009 αριθμούσε 172.938 μέλη. Επίσης, υπάρχουν 1.335 επίσημα φαν κλαμπ της «Μπάρτσα» παγκοσμίως! Πάντως, σε έρευνα στην Ισπανία, έρχεται δεύτερη σε προτιμήσεις των οπαδών. Το 32% δηλώνει ότι υποστηρίζει τη Ρεάλ και το 25% την Μπαρτσελόνα. Ανάμεσα στους υποστηρικτές της, είναι και ο πρωθυπουργός Χοσέ Θαπατέρο. Πάντως, σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι δεύτερη. Επίτιμο μέλος της ήταν και ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο δεύτερος.

Η μεγάλη της αντίπαλος είναι η Ρεάλ Μαδρίτης, ενώ ο τοπικός… εχθρός είναι η Εσπανιόλ. Το 2010 το περιοδικό Forbes εκτίμησε την περιουσία της Μπαρτσελόνα στα 752 εκ. ευρώ και ήταν τέταρτη στη σχετική λίστα πίσω από τις Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Ρεάλ Μαδρίτης και Άρσεναλ. Ωστόσο, πριν από δύο μήνες, η εταιρία Deloitte μετά από έλεγχο στα οικονομικά της, εκτίμησε ότι έχει χρέος ύψους 442 εκ. ευρώ. Τα νέα αυτά μόνο ευχάριστα δεν ήταν για τον νεοκλεγέντα (ανέλαβε καθήκοντα την 1η Ιουλίου) πρόεδρο, Σάντρο Ρόσελ.

Τα μεγάλα αστέρια

Τη φανέλα της Μπαρτσελόνα έχουν φορέσει μεγάλα αστέρια του ποδοσφαίρου. Ο Μιγκέλι είναι ο παίκτης με τις περισσότερες συμμετοχές σε όλες τις διοργανώσεις, συνολικά 548. Ο πιο παραγωγικός σκόρερ της είναι ο Παουλίνο Αλκαντάρα με 357, ενώ τα περισσότερα τέρματα στο Πρωτάθλημα έχει πετύχει ο Σέζαρ Ρονρτίγκεζ, συνολικά 195 (από το 1942 ως το 1955). Ο κορυφαίος εν ενεργεία σκόρερ σε επίπεδο Πρωταθλήματος είναι ο Λιονέλ Μέσι με 88.

Από τους πλέον σημαντικούς παίκτες στην ιστορία της είναι οι Λάσλο Κουμπάλα, Ζόλταν Κσίμπορ, Στανισλάου Μπασόρα, Σάντορ Κόκσις, Κάρλες Ρεσάκ, Άντονι Τόρρες, Γιόχαν Κρόιφ, Χουάν Μανουέλ Ασένσι, Ούγκο Σοτίλ, Μπερντ Σούστερ, Ροναλντίνιο, Ντιέγκο Μαραντόνα, Ρόναλντ Κούμαν, Τζόζεπ Γκουαρντιόλα, Χουάν Ζαμπούντιο Βελάσκο, Σέζαρ Ροντρίγκεζ Άλβαρες, Κρίσκο Στόικοφ, Ρομάριο, Ρονάλντο, Ριβάλντο, Μίκαελ Λάουντρουπ, Γκάρι Λίνεκερ, Άντονι Θουμπιθαρέτα, Λουίς Φίγκο, Πάτρικ Κλάιφερτ, Λουίς Ενρίκε κ.α.

Οι τίτλοι της

20 Πρωταθλήματα Ισπανίας (1928-29, 1944-45, 1947-48, 1948-49, 1951-52, 1952-53, 1958-59, 1959-60, 1973-74, 1984-85, 1990-91, 1991-92, 1992-93, 1993-94,1997-98, 1998-99, 2004-05, 2005-06, 2008-09, 2009-10)
25 Κύπελλα Ισπανίας (1909-10, 1911-12, 1912-13, 1919-20, 1921-22, 1924-25, 1925-26, 1927-28, 1941-42, 1950-51, 1951-52, 1952-53, 1956-57, 1958-59, 1962-63, 1967-68, 1970-71, 1977-78, 1980-81, 1982-83, 1987-88, 1989-90, 1996-97, 1997-98, 2008-09)

9 Σούπερ Καπ Ισπανίας (1983, 1991, 1992, 1994, 1996, 2005, 2006, 2009, 2010)
3 Τσάμπιονς Λιγκ (1991-92, 2005-06, 2008-09)
4 Κύπελλα Κυπελλούχων (1978-79, 1981-82, 1988-89, 1996-97)
3 Κύπελλα ΟΥΕΦΑ (1957-58, 1959-60, 1965-66)
3 Ευρωπαϊκά Σούπερ Καπ (1992, 1997, 2009)
1 Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων (2009)
2 Λιγκ Καπ Ισπανίας (1982-83, 1985-86)
2 Latin Cup (1948-49, 1951-52)
22 Πρωταθλήματα Καταλονίας (1901-1902, 1904-05, 1908-09, 1909-10, 1910-11, 1912-13, 1915-16, 1918-19, 1919-20, 1920-21, 1921-22, 1923-24, 1924-25, 1925-26, 1926-27, 1927-28, 1929-30, 1930-31, 1931-32, 1934-35, 1935-36, 1937-38)
6 Κύπελλα Καταλονίας (1990-91, 1992-93, 1999-00, 2003-04, 2004-05, 2006-07)

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

1ΕΚ. ΈΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΓΙΑ ΤΑ ΨΩΝΙΑ ΤΟΥΣ …ΦΘΗΝΟΤΕΡΕΣ 20% ΟΙ E-ΑΓΟΡΕΣ


Αγορές με «έκπτωση» που ξεπερνά ακόμα και το 20% και ειδικές προσφορές μέσω των οποίων μπορούν να αποκτήσουν χιλιάδες προϊόντα κυριολεκτικά μισοτιμής απολαμβάνουν όσοι κάνουν αγορές από e-καταστήματα.
Χρόνο με τον χρόνο, οι έλληνες eshoppers πολλαπλασιάζονται. Σήμερα εκτιμάται ότι περίπου ένα εκατομμύριο χρήστες του Ιντερνετ στη χώρα μας πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ σε ξένα και εγχώρια καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνα της Focus Βari, ο αριθμός των ελλήνων e-shopers θα εκτιναχθεί στο 1,5 εκατομμύριο μέχρι τέλους του 2011 ενώ ο τζίρος θα ανέλθει σε 3 δισ. ευρώ.
Μάλιστα ενώ στο παρελθόν οι ηλεκτρονικές αγορές αφορούσαν ως επί το πλείστον ηλεκτρονικά, βιβλία ή ταξίδια, τώρα τα e-shops, ελληνικά και ξένα, έχουν επεκταθεί σχεδόν σε όλο το φάσμα του λιανεμπορίου.
Ακόμα και ελληνικές επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα το getitnow.gr, έχουν «στοκάρει» τα ψηφιακά τους ράφια με δεκάδες χιλιάδες κωδικούς προϊόντων, από υπολογιστές, βιντεοπαιχνίδια και ηλεκτρονικές συσκευές έως ρούχα, κοσμήματα, είδη σπιτιού και αξεσουάρ περιποίησης.
Παράλληλα σε σχέση με το παρελθόν έχει βελτιωθεί πολύ και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων. Ενώ μέχρι πρότινος το καλύτερο που έβλεπε ο πελάτης ήταν μια απλή εικόνα, τώρα υπάρχουν τρισδιάστατες απεικονίσεις, βίντεο, ακόμα και σχόλια άλλων χρηστών για το κάθε είδος.

Ετσι, με «όπλο» τις χαμηλές τιμές, τη γρήγορη εξυπηρέτηση και τη μεγάλη ποικιλία σε προϊόντα και υπηρεσίες, οι ψηφιακές αγορές ανατρέπουν τα δεδομένα στο λιανεμπόριο, «κλέβοντας» τζίρο από τα παραδοσιακά καταστήματα.
Παράλληλα, ορισμένες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, όπως το getitnow. gr και το e-shop. gr έχουν αναπτύξει ένα «υβριδικό» μοντέλο, στο οποίο οι αγορές γίνονται μεν ηλεκτρονικά, υπάρχουν όμως και φυσικά καταστήματα από τα οποία οι πελάτες μπορούν να παραλάβουν το προϊόν που αγόρασαν. Με τον τρόπο αυτό, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τον φόβο της πραγματοποίησης αγοράς με πιστωτική κάρτα ή της παραλαβής από το ταχυδρομείο ή με courier.
Επιπλέον τα μεγαλύτερα e-shops ακολουθούν πλέον πρακτικές marketing που στο παρελθόν αξιοποιούσαν μονάχα τα «παραδοσιακά» καταστήματα. Καινοτομίες όπως «η προσφορά της ημέρας», ειδικές εκπτώσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, ακόμα και ειδικά newsletter, μέσω των οποίων ειδοποιούν τους πιστούς πελάτες τους για ειδικές προσφορές που δεν είναι προσβάσιμες στους υπόλοιπους επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Πέρα όμως από τα εξειδικευμένα e-καταστήματα, στο «παιχνίδι» των ηλεκτρονικών πωλήσεων μπαίνουν και οι ίδιες οι εταιρείες. Βλέποντας ότι αρκετοί είναι οι πελάτες τους που επιλέγουν τις ψηφιακές αγορές, οι επιχειρήσεις σπεύδουν να αναπτύξουν τα δικά τους, εξειδικευμένα καταστήματα, προσφέροντας χαμηλότερες τιμές και σημαντικές ευκαιρίες στους e-πελάτες.
Ηδη, αρκετές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του εξωτερικού διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω των ιστοσελίδων τους, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δουν στην οθόνη του υπολογιστή τους όλο τον κατάλογο των προϊόντων της εταιρείας, να πάρουν πληροφορίες για κάθε προϊόν ξεχωριστά καιαν το επιθυμούν- να ψωνίσουν χρησιμοποιώντας την πιστωτική τους κάρτα. Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται με απλές κινήσεις, με τα προϊόντα να είναι ταξινομημένα σε καταλόγους ανάλογα με το είδος ή την αξία τους, ενώ καθένα από αυτά συνοδεύεται από φωτογραφία, βίντεο, τρισδιάστατες απεικονίσεις ή και σχόλια.
Μάλιστα όλο και περισσότερες εταιρείες στέλνουν τα προϊόντα τους και στην Ελλάδα, τιμολογώντας τα μάλιστα εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης ώστε ο πελάτης να μην κινδυνεύει από υπέρογκες χρεώσεις στο τελωνείο.

Στις αγορές μέσω Ιντερνετ στρέφονται και οι καταναλωτές που επιθυμούν να αγοράσουν φθηνότερα αρκετές υπηρεσίες. Με δεδομένο μάλιστα πως σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχουν επιβαρύνσεις από μεταφορικά ή δασμούς, τα οφέλη για τον «ηλεκτρονικό» καταναλωτή είναι πολύ υψηλότερα. Το τελευταίο διάστημα, πολλές εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών επιτρέπουν στους πελάτες τους να «κατεβάσουν» νόμιμα το λογισμικό στον υπολογιστή και την παιχνιδομηχανή τους και μάλιστα με σημαντική έκπτωση.
Αντίστοιχα, εταιρείες λογισμικού δίνουν τα προϊόντα τους (όπως π.χ. Αntivirus) μέσω Ιντερνετ σε πολύ χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα.
Σημαντικές «εκπτώσεις» απολαμβάνουν επίσης όσοι κάνουν κλήσεις προς κινητά και σταθερά τηλέφωνα μέσω υπολογιστή, ενώ ιδιαίτερα ανθηρή είναι η βιομηχανία εφαρμογών (applications) για κινητά τηλέφωνα, οι οποίες διατίθενται από εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα (π.χ. το iΤunes της Αpple ή στο Οvi Store της Νokia). Πώς εξασφαλίζουν τις χαμηλές τιμές
Αν και οι χονδρικές τιμές αγοράς των προϊόντων είναι κατά κανόνα οι ίδιες και στα φυσικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα δεύτερα καταφέρνουν να πωλούν αρκετά φθηνότερα. Η απουσία υπέρογκων ενοικίων, εξόδων μισθοδοσίας και άλλων επιβαρύνσεων επιτρέπει στα ηλεκτρονικά καταστήματα να συμπιέζουν τις τιμές τους και να εμφανίζονται κατά 15%- και πλέον- φθηνότερα έναντι των παραδοσιακών ανταγωνιστών τους. Με δεδομένο ότι οι έρευνες αγοράς δείχνουν πως το πρώτο κριτήριο επιλογής προϊόντων είναι η τιμή, τα ηλεκτρονικά καταστήματα φαίνεται να έχουν ισχυρό πλεονέκτημα. Παράλληλα, καθώς οι πωλήσεις τους αυξάνονται μπορούν να παραγγέλνουν μεγαλύτερες ποσότητες προϊόντων και έτσι να εξασφαλίζουν ακόμη χαμηλότερα τιμολόγια. Το θέμα της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών ήταν ο βασικός λόγος ο οποίος απέτρεπε τους καταναλωτές από τις e-αγορές και αποτελούσε το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη των διαδικτυακών καταστημάτων. Ομως οι αγορές μέσω Ιντερνετ θεωρούνται πλέον ασφαλείς υπό την προϋπόθεση ότι οι καταναλωτές λαμβάνουν κάποιες βασικές προφυλάξεις.

Συγκεκριμένα οι ειδικοί του χώρου προτείνουν οι αγορές να πραγματοποιούνται από «επώνυμα» ηλεκτρονικά καταστήματα, ακόμα και αν αυτά είναι κατά τι πιο ακριβά από τις χαμηλότερες προσφορές του Διαδικτύου.
Ως προς τη χρήση στοιχείων της πιστωτικής κάρτας, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στη δημοσιοποίηση του αριθμού- και σίγουρα δεν πρέπει να αποκαλύπτουν τον αριθμό αυτόν ως απάντηση σε «ύποπτα» μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που υπόσχονται υπερβολικές προσφορές και εκπτώσεις.
Για όσους, πάλι, θέλουν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο τυχόν υπερχρέωσης, οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ήδη πιστωτικές κάρτες με προπληρωμένο υπόλοιπο. Οσοι τις χρησιμοποιούν, αποφεύγουν τον κίνδυνο να χρεωθούν για αγορές που δεν έχουν κάνει, μια και μπορούν να καθορίσουν το υπόλοιπο της κάρτας τους ανάλογα με τις ανάγκες τους και να τη «φορτώσουν» με μετρητά όταν θελήσουν να πραγματοποιήσουν νέες αγορές.

Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι κάνουν eαγορές με την εγγύηση των προϊόντων αλλά και την κατάσταση στην οποία τα παραλαμβάνουν μετά τη μεταφορά. Συγκεκριμένα, ειδικά στις ηλεκτρονικές συσκευές, οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να προσέξουν τον χρόνο της εγγύησης (πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο χρόνια), αλλά και το αν αυτή έρχεται από την επίσημη αντιπροσωπεία ή από το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Αντίστοιχα, ειδικά στις αγορές ρούχων ή άλλων ευπαθών αντικειμένων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο πελάτης να εξετάσει αν το προϊόν του έφτασε σε άριστη κατάσταση, αλλά και τους όρους που θέτει το ηλεκτρονικό κατάστημα στην περίπτωση επιστροφής. Να εξασφαλίσει ουσιαστικά δηλαδή ότι, αν παραλάβει προϊόντα ελαττωματικά ή σε λάθος μέγεθος, μπορεί να τα επιστρέψει άμεσα και χωρίς κόστος ή εναλλακτικά να αποζημιωθεί για την αγορά τους.

Πώς γίνονται οι ηλεκτρονικές αγορές
1 Ο καταναλωτής επισκέπτεται την ιστοσελίδα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος και επιλέγει τα προϊόντα που επιθυμεί συγκρίνοντας τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο.
2 Αφού επιλέξει, συγκεντρώνει την παραγγελία του σε ένα «καλάθι αγορών», με τα μεταφορικά και τους φόρους να υπολογίζονται αυτόματα από το κατάστημα. Στο στάδιο αυτό ο αγοραστής επιλέγει και τον τρόπο μεταφοράς και ενημερώνεται για τις σχετικές χρεώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι για μεγάλες αγορές- άνω των 50 ευρώ- τα περισσότερα ελληνικά eshops δεν χρεώνουν μεταφορικά. 3 Η πληρωμή της παραγγελίας πραγματοποιείται με διάφορες μεθόδους (πιστωτική κάρτα, ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων, τραπεζική ή ταχυδρομική επιταγή), όμως στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιείται «πλαστικό χρήμα».
4 Τέλος, η παραγγελία φθάνει στη διεύθυνση που έχει ορίσει ο αγοραστής και η αγορά ολοκληρώνεται.
Εναλλακτικά, ο πελάτης μπορεί να αποκτήσει το προϊόν από τον φυσικό χώρο του ηλεκτρονικού καταστήματος.

ΠΡΕΖΑ TV