Στηρίζετε την προστασία του περιβάλλοντος; Θέλετε να εξοικονομείτε χρήματα γιατί η βενζίνη έχει αγγίξει «κόκκινο»; Η λύση είναι μία. Αυτοκίνητο με υγραέριο. Η εν λόγω κίνηση αποτελεί για τις χώρες της Ευρώπης μια συνήθεια, για την Ελλάδα όμως είναι η νέα «μόδα». Η υγραεριοκίνηση μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό αντίδοτο απέναντι στις «οικονομικά βλαβερές» συνέπειες της βενζίνης, μιας και η τιμή πώλησης του υγραερίου φτάνει έως κατά τα 0.85 ευρώ το λίτρο τη στιγμή που η αμόλυβδη κοστίζει έως και 1.70 ευρώ το λίτρο.
Πότε ξεκίνησε η υγραεριοκίνηση
Η υγραεριοκίνηση έχει ξεκινήσει στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Ιταλία από το 1934. Από τότε στην Ιταλία υπάρχουν αυτοκίνητα που κυκλοφορούν με υγραέριο. Η Ελλάδα είναι από τις τελευταίες χώρες της Ευρώπης που εισήλθε στο… χορό του υγραερίου.
Στο Νομό Μαγνησίας η «μόδα» της υγραεριοκίνησης ξεκίνησε από το 1995, από τότε δηλαδή που δημιουργήθηκε το πρώτο πρατήριο υγραεριοκίνησης. Εκείνη την περίοδο τα πρώτα αυτοκίνητα που μπορούσαν να κυκλοφορούν με υγραέριο και νόμιμα ήταν τα ταξί, μιας και δεν επιτρεπόταν ακόμη στα Ι.Χ. να χρησιμοποιούν υγραέριο.
Το δικαίωμα αυτό δόθηκε τον Δεκέμβριο του 1999, οπότε και ψηφίστηκε η σχετική νομοθεσία και επιτρεπόταν να γίνει η εγκατάσταση υγραεριοκίνησης σε όλα τα Ι.Χ.
Στο Νομό Μαγνησίας η «μόδα» της υγραεριοκίνησης ξεκίνησε από το 1995, από τότε δηλαδή που δημιουργήθηκε το πρώτο πρατήριο υγραεριοκίνησης. Εκείνη την περίοδο τα πρώτα αυτοκίνητα που μπορούσαν να κυκλοφορούν με υγραέριο και νόμιμα ήταν τα ταξί, μιας και δεν επιτρεπόταν ακόμη στα Ι.Χ. να χρησιμοποιούν υγραέριο.
Το δικαίωμα αυτό δόθηκε τον Δεκέμβριο του 1999, οπότε και ψηφίστηκε η σχετική νομοθεσία και επιτρεπόταν να γίνει η εγκατάσταση υγραεριοκίνησης σε όλα τα Ι.Χ.
Πώς γίνεται η μετατροπή του Ι.Χ.
Υγραεριοκίνηση στο Ι.Χ. σημαίνει πως στο αυτοκίνητο που λειτουργεί με βενζίνη τοποθετείται μία συσκευή και το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει και με υγραέριο, χωρίς να καταργηθεί η δυνατότητα λειτουργίας του Ι.Χ. με βενζίνη.
Ο κ. Ιορδάνης Πελαγιάδης, υπεύθυνος του συνεργείου Υγραεριοκίνησης Emmegas στη Μαγνησία (βρίσκεται στο 11ο χλμ Βόλου-Αθηνών) επεξηγεί πώς μπορεί ένα αυτοκίνητο να αποκτήσει υγραέριο.
«Βάζοντας υγραέριο στο αυτοκίνητο δεν σημαίνει πως καταργούμε τη μηχανή. Εκείνο που θα πρέπει να τονιστεί είναι πως το υγραέριο μπορεί να τοποθετηθεί μόνο στα Ι.Χ. που λειτουργούν με βενζίνη. Δεν καταργούμε ούτε αντικαθιστούμε την μηχανή. Στον ίδιο κινητήρα τοποθετείται πάνω μια συσκευή που μπορεί να λειτουργεί το αυτοκίνητο και με υγραέριο. Υπάρχει ένας διακόπτης επιλογής καυσίμου στο αυτοκίνητο μέσα στο καντράν, όπου ανά πάσα στιγμή ο οδηγός μπορεί να κάνει την αλλαγή της χρήσης από βενζίνη σε υγραέριο κι αντίστροφα», σημείωσε ο κ. Πελαγιάδης.
Η συσκευή της υγραεριοκίνησης αποτελείται από πολλά και διάφορα εξαρτήματα. Το κυριότερο εξάρτημα είναι η δεξαμενή.
Αυτή τοποθετείται στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου. Υπάρχουν αρκετοί τύποι δεξαμενών. Κυριότερη είναι η κυλινδρική, η οποία τοποθετείται στο πορτ-μπαγκάζ και υπάρχει και η δημοφιλέστερη που έχει το σχήμα ρεζέρβας. Η στρογγυλή δεξαμενή μπαίνει στη θέση της ρεζέρβας και δεν πιάνει χώρο στο πορτ μπαγκάζ.
«Άρα κι ένα μικρό αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με υγραεριοκίνηση και χωρίς να χάσει χώρο από το χώρο των αποσκευών. Τα υπόλοιπα εξαρτήματα τοποθετούνται μπροστά στη μηχανή, είναι ασφαλιστικές βαλβίδες», συμπληρώνει ο κ. Πελαγιάδης.
Υγραεριοκίνηση στο Ι.Χ. σημαίνει πως στο αυτοκίνητο που λειτουργεί με βενζίνη τοποθετείται μία συσκευή και το αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργήσει και με υγραέριο, χωρίς να καταργηθεί η δυνατότητα λειτουργίας του Ι.Χ. με βενζίνη.
Ο κ. Ιορδάνης Πελαγιάδης, υπεύθυνος του συνεργείου Υγραεριοκίνησης Emmegas στη Μαγνησία (βρίσκεται στο 11ο χλμ Βόλου-Αθηνών) επεξηγεί πώς μπορεί ένα αυτοκίνητο να αποκτήσει υγραέριο.
«Βάζοντας υγραέριο στο αυτοκίνητο δεν σημαίνει πως καταργούμε τη μηχανή. Εκείνο που θα πρέπει να τονιστεί είναι πως το υγραέριο μπορεί να τοποθετηθεί μόνο στα Ι.Χ. που λειτουργούν με βενζίνη. Δεν καταργούμε ούτε αντικαθιστούμε την μηχανή. Στον ίδιο κινητήρα τοποθετείται πάνω μια συσκευή που μπορεί να λειτουργεί το αυτοκίνητο και με υγραέριο. Υπάρχει ένας διακόπτης επιλογής καυσίμου στο αυτοκίνητο μέσα στο καντράν, όπου ανά πάσα στιγμή ο οδηγός μπορεί να κάνει την αλλαγή της χρήσης από βενζίνη σε υγραέριο κι αντίστροφα», σημείωσε ο κ. Πελαγιάδης.
Η συσκευή της υγραεριοκίνησης αποτελείται από πολλά και διάφορα εξαρτήματα. Το κυριότερο εξάρτημα είναι η δεξαμενή.
Αυτή τοποθετείται στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου. Υπάρχουν αρκετοί τύποι δεξαμενών. Κυριότερη είναι η κυλινδρική, η οποία τοποθετείται στο πορτ-μπαγκάζ και υπάρχει και η δημοφιλέστερη που έχει το σχήμα ρεζέρβας. Η στρογγυλή δεξαμενή μπαίνει στη θέση της ρεζέρβας και δεν πιάνει χώρο στο πορτ μπαγκάζ.
«Άρα κι ένα μικρό αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί με υγραεριοκίνηση και χωρίς να χάσει χώρο από το χώρο των αποσκευών. Τα υπόλοιπα εξαρτήματα τοποθετούνται μπροστά στη μηχανή, είναι ασφαλιστικές βαλβίδες», συμπληρώνει ο κ. Πελαγιάδης.
Κατά τη διάρκεια της κίνησης
Ο κ. Πελαγιάδης σημειώνει πως με τα καινούργια συστήματα το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα με βενζίνη. Μετά από μερικά δευτερόλεπτα αλλάζει αυτόματα στο υγραέριο. Όταν τελειώσει το υγραέριο από τη δεξαμενή πάλι αυτόματα γυρίζει στη βενζίνη.
Υπάρχει δείκτης, ο οποίος τοποθετείται στο καντράν του αυτοκινήτου και δείχνει την ποσότητα του υγραερίου όπως δείχνει τη βενζίνη.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μπορούμε να αλλάξουμε από βενζίνη σε υγραέριο, πατώντας μόνο τον διακόπτη, χωρίς να σταματήσουμε, χωρίς να αλλάξουμε κάτι άλλο.
Με τα τελευταίας γενιάς συστήματα, τα τέταρτης γενιάς, δεν σημειώνεται καμία μείωση στην απόδοση του κινητήρα. Ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι ίδιες και πολλές φορές καλύτερες σε σχέση με την βενζίνη.
Σύμφωνα με τον κ. Πελαγιάδη, η αυτονομία σε ένα αυτοκίνητο που έχει υγραέριο είναι 400-500 χιλιόμετρα. Έχουμε κι άλλη μια αυτονομία με 500 χιλιόμετρα με τη βενζίνη. Δηλαδή έχουμε 500 χιλιόμετρα με το υγραέριο και 500 με τη βενζίνη. Αυτό σημαίνει πως μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μεγάλα ταξίδια χωρίς φόβο πως τα καύσιμά μας δεν θα μας φτάσουν», σχολίασε ο κ. Πελαγιάδης.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως μόλις ο πελάτης λάβει το αυτοκίνητό του από την Emmegas με υγραέριο θα λάβει παράλληλα κι ένα έντυπο με όλα τα πρατήρια βενζίνης σ’ όλη την Ελλάδα τα οποία προμηθεύουν και υγραέριο.
Ο κ. Πελαγιάδης σημειώνει πως με τα καινούργια συστήματα το αυτοκίνητο ξεκινά πάντα με βενζίνη. Μετά από μερικά δευτερόλεπτα αλλάζει αυτόματα στο υγραέριο. Όταν τελειώσει το υγραέριο από τη δεξαμενή πάλι αυτόματα γυρίζει στη βενζίνη.
Υπάρχει δείκτης, ο οποίος τοποθετείται στο καντράν του αυτοκινήτου και δείχνει την ποσότητα του υγραερίου όπως δείχνει τη βενζίνη.
Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μπορούμε να αλλάξουμε από βενζίνη σε υγραέριο, πατώντας μόνο τον διακόπτη, χωρίς να σταματήσουμε, χωρίς να αλλάξουμε κάτι άλλο.
Με τα τελευταίας γενιάς συστήματα, τα τέταρτης γενιάς, δεν σημειώνεται καμία μείωση στην απόδοση του κινητήρα. Ο κινητήρας συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά και οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι ίδιες και πολλές φορές καλύτερες σε σχέση με την βενζίνη.
Σύμφωνα με τον κ. Πελαγιάδη, η αυτονομία σε ένα αυτοκίνητο που έχει υγραέριο είναι 400-500 χιλιόμετρα. Έχουμε κι άλλη μια αυτονομία με 500 χιλιόμετρα με τη βενζίνη. Δηλαδή έχουμε 500 χιλιόμετρα με το υγραέριο και 500 με τη βενζίνη. Αυτό σημαίνει πως μπορούμε να πραγματοποιήσουμε μεγάλα ταξίδια χωρίς φόβο πως τα καύσιμά μας δεν θα μας φτάσουν», σχολίασε ο κ. Πελαγιάδης.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως μόλις ο πελάτης λάβει το αυτοκίνητό του από την Emmegas με υγραέριο θα λάβει παράλληλα κι ένα έντυπο με όλα τα πρατήρια βενζίνης σ’ όλη την Ελλάδα τα οποία προμηθεύουν και υγραέριο.
Το κόστος της υγραεριοκίνησης
Το πιο σημαντικό στοιχείο ιδίως αυτή την εποχή είναι το οικονομικό. Πόσο λοιπόν κοστίζει η τοποθέτηση συστήματος υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητο;
Ο κ. Ιορδάνης Πελαγιάδης ανέφερε πως τα συστήματα που τοποθετούνται στο συνεργείο της Emmegas ξεκινάνε από το 900 ευρώ και αφορούν στα αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας που έχουν καρμπιρατέρ.
Στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα η τοποθέτηση ανέρχεται από 1.500 έως και 2.000 ευρώ, ανάλογα εάν είναι τετρακύλινδρο, εξακύλινδρο ή οχτακύλιδρο το αυτοκίνητο.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως για την υγραεριοκίνηση δεν υπάρχει αποκλεισμός κάποιου αυτοκινήτου. Δεν παίζουν ρόλο τα κυβικά ενός Ι.Χ., δηλαδή δεν σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού δεν μπορεί να τοποθετήσει σύστημα υγραεριοκίνησης.
Επιπλέον ακόμη κι ένα μικρού κυβισμού αυτοκίνητο λειτουργώντας με υγραέριο θα πετύχει την ανάλογη οικονομία.
Σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση του συστήματος, αυτή είναι απλή και γρήγορη.
«Έρχεται ο πελάτης το πρωί και την επόμενη ημέρα το απόγευμα και παίρνει το αυτοκίνητο έτοιμο προς χρήση», τόνισε ο κ. Πελαγιάδης. Το μοναδικό έξοδο που θα πρέπει να επωμιστεί ο πελάτης μετά την τοποθέτηση της υγραεριοκίνησης είναι το ΚΤΕΟ.
«Μέσα σε επτά ημέρες από την παραλαβή του αυτοκινήτου με υγραεριοκίνηση ο οδηγός πρέπει να περάσει από ΚΤΕΟ. Πληρώνει περίπου 60 ευρώ και είναι το μόνο επιπλέον έξοδο. Η διάρκεια ζωής της δεξαμενής είναι 10 ετών και το έξοδο έπειτα για την αλλαγή της είναι πολύ μικρό σε σχέση με την προσφορά», συμπλήρωσε ο κ. Πελαγιάδης.
Το πιο σημαντικό στοιχείο ιδίως αυτή την εποχή είναι το οικονομικό. Πόσο λοιπόν κοστίζει η τοποθέτηση συστήματος υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητο;
Ο κ. Ιορδάνης Πελαγιάδης ανέφερε πως τα συστήματα που τοποθετούνται στο συνεργείο της Emmegas ξεκινάνε από το 900 ευρώ και αφορούν στα αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας που έχουν καρμπιρατέρ.
Στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα η τοποθέτηση ανέρχεται από 1.500 έως και 2.000 ευρώ, ανάλογα εάν είναι τετρακύλινδρο, εξακύλινδρο ή οχτακύλιδρο το αυτοκίνητο.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως για την υγραεριοκίνηση δεν υπάρχει αποκλεισμός κάποιου αυτοκινήτου. Δεν παίζουν ρόλο τα κυβικά ενός Ι.Χ., δηλαδή δεν σημαίνει ότι ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού δεν μπορεί να τοποθετήσει σύστημα υγραεριοκίνησης.
Επιπλέον ακόμη κι ένα μικρού κυβισμού αυτοκίνητο λειτουργώντας με υγραέριο θα πετύχει την ανάλογη οικονομία.
Σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση του συστήματος, αυτή είναι απλή και γρήγορη.
«Έρχεται ο πελάτης το πρωί και την επόμενη ημέρα το απόγευμα και παίρνει το αυτοκίνητο έτοιμο προς χρήση», τόνισε ο κ. Πελαγιάδης. Το μοναδικό έξοδο που θα πρέπει να επωμιστεί ο πελάτης μετά την τοποθέτηση της υγραεριοκίνησης είναι το ΚΤΕΟ.
«Μέσα σε επτά ημέρες από την παραλαβή του αυτοκινήτου με υγραεριοκίνηση ο οδηγός πρέπει να περάσει από ΚΤΕΟ. Πληρώνει περίπου 60 ευρώ και είναι το μόνο επιπλέον έξοδο. Η διάρκεια ζωής της δεξαμενής είναι 10 ετών και το έξοδο έπειτα για την αλλαγή της είναι πολύ μικρό σε σχέση με την προσφορά», συμπλήρωσε ο κ. Πελαγιάδης.
Πιστοποίηση και ασφάλεια
Ο κόσμος, υπογράμμισε ο κ. Πελαγιάδης, πρέπει να προσέξει στο θέμα της πιστοποίησης. Ο πελάτης θα πρέπει να γνωρίζει πως η συσκευή θα πρέπει να είναι πιστοποιημένη. Να έχει δηλαδή έγκριση τύπου ώστε το αυτοκίνητο να περάσει ΚΤΕΟ. Γιατί εάν δεν έχει πιστοποίηση, η συσκευή ή ο μηχανικός που την τοποθέτησε δεν έχει πιστοποίηση ή το συνεργείο που την τοποθέτησε δεν έχει έγκριση, τότε αυτό το αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει ΚΤΕΟ και ο πελάτης θεωρείται υπαίτιος,
Ο κ. Πελαγιάδης σημείωσε πως οι πελάτες θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί, μιας και στην αγορά κυκλοφορούν φθηνά συστήματα κυρίως από ανατολικές χώρες, τα οποία όμως δεν είναι πιστοποιημένα.
Αναφορικά με το θέμα της ασφάλειας, πολλοί είναι εκείνοι που ρωτούν εάν το υγραέριο είναι ασφαλές. Ο μύθος αυτός όπως τόνισε ο κ. Πελαγιάδης έχει καταρριφθεί. Ο ίδιος σημείωσε πως οι συσκευές έχουν τόσες βαλβίδες ασφαλείας που δεν υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης. Μόλις κλείσεις το αυτοκίνητο κλείνουν οι βαλβίδες, μόλις ανοίγεις ανοίγουν κι αυτές. Το υγραέριο λειτουργεί σαν κλειστό κύκλωμα, δεν υπάρχουν απώλειες και καθόλου μυρωδιά.
Ο κόσμος, υπογράμμισε ο κ. Πελαγιάδης, πρέπει να προσέξει στο θέμα της πιστοποίησης. Ο πελάτης θα πρέπει να γνωρίζει πως η συσκευή θα πρέπει να είναι πιστοποιημένη. Να έχει δηλαδή έγκριση τύπου ώστε το αυτοκίνητο να περάσει ΚΤΕΟ. Γιατί εάν δεν έχει πιστοποίηση, η συσκευή ή ο μηχανικός που την τοποθέτησε δεν έχει πιστοποίηση ή το συνεργείο που την τοποθέτησε δεν έχει έγκριση, τότε αυτό το αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει ΚΤΕΟ και ο πελάτης θεωρείται υπαίτιος,
Ο κ. Πελαγιάδης σημείωσε πως οι πελάτες θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί, μιας και στην αγορά κυκλοφορούν φθηνά συστήματα κυρίως από ανατολικές χώρες, τα οποία όμως δεν είναι πιστοποιημένα.
Αναφορικά με το θέμα της ασφάλειας, πολλοί είναι εκείνοι που ρωτούν εάν το υγραέριο είναι ασφαλές. Ο μύθος αυτός όπως τόνισε ο κ. Πελαγιάδης έχει καταρριφθεί. Ο ίδιος σημείωσε πως οι συσκευές έχουν τόσες βαλβίδες ασφαλείας που δεν υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης. Μόλις κλείσεις το αυτοκίνητο κλείνουν οι βαλβίδες, μόλις ανοίγεις ανοίγουν κι αυτές. Το υγραέριο λειτουργεί σαν κλειστό κύκλωμα, δεν υπάρχουν απώλειες και καθόλου μυρωδιά.
Το υγραέριο συμφέρει…στην τσέπη και στο περιβάλλον!
Σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης όλοι ψάχνουν να βρουν φθηνές λύσεις για την επιβίωσή τους. Το υγραέριο αποτελεί την πιο φθηνή λύση που υπάρχει μέχρι στιγμής και παράλληλα αποτελεί και μια οικολογική πρόταση.
Σύμφωνα με την Άντα Βογιατζάκη, ιδιοκτήτρια πρατηρίου καυσίμων –υγραερίου στην περιοχή του Μαράθου, το εν λόγω καύσιμο κερδίζει συνεχώς έδαφος σε σχέση με τη βενζίνη.
«Δεν θα μπορούσαμε να σταθούμε εάν στηριζόμασταν μόνο στην πώληση της βενζίνης. Η χρήση του υγραερίου αυξάνει τη δουλειά μας, ενώ το κόστος του είναι ελάχιστο», σημείωσε η ίδια.
Εάν υπολογίσει κανείς, όπως συμπληρώνει η κ. Βογιατζάκη, πως η τιμή της βενζίνης κυμαίνεται από 1.55 έως και 1.70 ευρώ το λίτρο και το υγραέριο κοστίζει από 0.83 έως 0.85 ευρώ το λίτρο, τότε καταλαβαίνει κανείς πως γλυτώνει τα μισά χρήματα.
Έπειτα έρχεται η οικολογία. Το υγραέριο είναι καθαρό καύσιμο, δεν έχει κατάλοιπα όπως η βενζίνη, οπότε αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε καυσαέρια, δεν έχουμε κατάλοιπα, άρα δεν έχουμε και φθορές.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο εφοδιασμός του αυτοκινήτου πραγματοποιείται σε αντίστοιχα πρατήρια βενζίνης που έχουν υγραέριο, ενώ το παραπάνω καύσιμο πωλείται όπως και η βενζίνη. Δεν χρειάζεται δηλαδή κάποιος να φουλάρει το ρεζερβουάρ, έχει τη δυνατότητα να βάλει και 10 ευρώ υγραέριο.
Η κ. Βογιατζάκη τόνισε πως το ενδιαφέρον των Βολιωτών έχει σκαρφαλώσει στα ύψη κι αυτό γιατί η τιμή της βενζίνης έχει…πάρει τον ανήφορο. Εδώ και ένα χρόνο, όπως σχολίασε, υπάρχει τεράστια άνοδος στη χρήση του υγραερίου.
«Το πρατήριό μας λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και ο πελάτης μπορεί να μας καλέσει στο τηλέφωνο και να ανοίξουμε το πρατήριο στην περίπτωση που για κάποιο λόγο είναι κλειστό. Δεχόμαστε τηλεφωνήματα από οδηγούς στη Λαμία που κατευθύνονται στην περιοχή μας και μας ειδοποιούν πως θέλουν να γεμίσουν υγραέριο», είπε η κ. Βογιατζάκη.
Για το μέλλον, τόσο η κ. Βογιατζάκη, όσο και ο κ. Πελαγιάδης, ευελπιστούν πως η αύξηση της υγραεριοκίνησης θα είναι ραγδαία. Ο κ. Πελαγιάδης από την πλευρά του πιστεύει πως τα αυτοκίνητα με υγραέριο θα πρέπει να ενταχθούν στην κατηγορία των υβριδικών αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς δεν μολύνουν καθόλου το περιβάλλον.
«Δεν θα μπορούσαμε να σταθούμε εάν στηριζόμασταν μόνο στην πώληση της βενζίνης. Η χρήση του υγραερίου αυξάνει τη δουλειά μας, ενώ το κόστος του είναι ελάχιστο», σημείωσε η ίδια.
Εάν υπολογίσει κανείς, όπως συμπληρώνει η κ. Βογιατζάκη, πως η τιμή της βενζίνης κυμαίνεται από 1.55 έως και 1.70 ευρώ το λίτρο και το υγραέριο κοστίζει από 0.83 έως 0.85 ευρώ το λίτρο, τότε καταλαβαίνει κανείς πως γλυτώνει τα μισά χρήματα.
Έπειτα έρχεται η οικολογία. Το υγραέριο είναι καθαρό καύσιμο, δεν έχει κατάλοιπα όπως η βενζίνη, οπότε αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε καυσαέρια, δεν έχουμε κατάλοιπα, άρα δεν έχουμε και φθορές.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο εφοδιασμός του αυτοκινήτου πραγματοποιείται σε αντίστοιχα πρατήρια βενζίνης που έχουν υγραέριο, ενώ το παραπάνω καύσιμο πωλείται όπως και η βενζίνη. Δεν χρειάζεται δηλαδή κάποιος να φουλάρει το ρεζερβουάρ, έχει τη δυνατότητα να βάλει και 10 ευρώ υγραέριο.
Η κ. Βογιατζάκη τόνισε πως το ενδιαφέρον των Βολιωτών έχει σκαρφαλώσει στα ύψη κι αυτό γιατί η τιμή της βενζίνης έχει…πάρει τον ανήφορο. Εδώ και ένα χρόνο, όπως σχολίασε, υπάρχει τεράστια άνοδος στη χρήση του υγραερίου.
«Το πρατήριό μας λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και ο πελάτης μπορεί να μας καλέσει στο τηλέφωνο και να ανοίξουμε το πρατήριο στην περίπτωση που για κάποιο λόγο είναι κλειστό. Δεχόμαστε τηλεφωνήματα από οδηγούς στη Λαμία που κατευθύνονται στην περιοχή μας και μας ειδοποιούν πως θέλουν να γεμίσουν υγραέριο», είπε η κ. Βογιατζάκη.
Για το μέλλον, τόσο η κ. Βογιατζάκη, όσο και ο κ. Πελαγιάδης, ευελπιστούν πως η αύξηση της υγραεριοκίνησης θα είναι ραγδαία. Ο κ. Πελαγιάδης από την πλευρά του πιστεύει πως τα αυτοκίνητα με υγραέριο θα πρέπει να ενταχθούν στην κατηγορία των υβριδικών αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς δεν μολύνουν καθόλου το περιβάλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου