
Ο ρόλος των πλατειών σίγουρα έχει ημερομηνία λήξης. Οι Ισπανοί κατάλαβαν πως με την μορφή που είχε για καιρό το κίνημά τους υπήρχε η πιθανότητα εκφυλισμού. Γι’ αυτό άλλαξαν τρόπους δράσης. Στο Σύνταγμα βέβαια για πρώτη φορά ομάδα πολιτών κατάλαβε πως το ίδιο το μνημόνιο είναι αποτέλεσμα πολιτικών και όχι ουρανοκατέβατη επιδημία. Αυτό είναι ελπιδοφόρο. Προς το παρόν το κίνημα ζει και αναπνέει για την αποτροπή ψήφισης του μεσοπρόθεσμου, με αποκλεισμό της Βουλής. Μετά όμως τι; Δεν έχουν διαμορφωθεί στόχοι, ούτε έχει διαμορφωθεί μια ξεκάθαρη αντίληψη περί πολιτικής ανυπακοής. Η μεγάλη πρόκληση είναι η απονομιμοποίηση του ίδιου του κοινοβουλευτικού συστήματος.
Λέμε λοιπόν ότι είμαστε εναντίον των κομμάτων (και καλά λέμε) αλλά υπάρχουν παρατάξεις μέσα στην συνέλευση, όπως και διαφορετικές ιδεολογίες. Είναι δυνατόν να τα αφήσουμε όλα σπίτι; Λέμε για γενική πολιτική απεργία, αλλά ακόμη δεν βρήκαμε τον τρόπο για συσπείρωση εργαζομένων που ανήκουν σε σωματεία ώστε να υπάρξει οργάνωση. Κάποιοι διαμαρτύρονται όταν δουν ελληνική σημαία. Δεν με ενδιαφέρουν τα σύμβολα και οι σημαίες, αλλά θεωρώ δικαίωμα του οποιουδήποτε να κρατάει οποιαδήποτε εθνική σημαία. Γιατί στην άμεση δημοκρατία να υπάρχουν παλιές ταμπέλες και διαχωρισμοί; Υποστηρίζουμε την μη-βία. Σωστά; Γιατί τότε εκδιώκονται άτομα από πολιτικούς χώρους που έρχονται ανοιχτά και μοιράζουν το υλικό τους;

Εξάλλου και οι απεργοί της ΔΕΗ πήγαν Σύνταγμα αλλά αντιμετωπίστηκαν με γιουχάρισμα. Ούτε οι απεργοί της ΕΛΜΕ έγιναν αποδεκτοί. Αυτά είναι αντιφατικά πράγματα μεταξύ τους. Η γενική συνέλευση αν δεν αποκτήσει χαρακτήρα ιδεολογικό και ξεκάθαρο ακόμη και για όσους δεν ξέρουν τι ζητάει, τότε κινδυνεύει να μετατραπεί σε group therapy. Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει επίδειξη “προοδευτισμού” ή “πατριωτισμού” αντιδρώντας στην αντίθετη άποψη. Δεν γίνεται να καθορίζεσαι από το τι δεν σου αρέσει, αλλά κυρίως από το τι σου αρέσει.
Το κίνημα των πλατειών, είναι ότι πιο ελπιδοφόρο έχει συμβεί. Είναι μια νέα δυνατότητα αυτοοργάνωσης και συμμετοχής, μια ευκαιρία πολιτικής αλλαγής. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα ακολοθούμε τυφλά τα προστάγματα του οποιουδήποτε για “άμεση δημοκρατία” αν δεν αμφισβητούμε πρώτα. Κάποιος…είπε ότι στην δημοκρατία δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Γι’ αυτό δεν χρειάζεται να γίνει η εφαρμογή της αυτοσκοπός αλλά το μέσο. Αλλιώς κινδυνεύουμε από μια ελιτίστικη και ολιγαρχική στροφή, που θα συμπυκνώσει παθογένειες ετών της ελληνικής κοινωνίας.
Έτσι ας μην περιμένουμε κανέναν Μεσσία, γιατί δεν θα έρθει. Όσο αναλωνόμαστε σε συζητήσεις επί συζητήσεων, που καλές είναι αλλά πολλές φορές αποτελούν τροχοπέδη, το σύστημα περιμένει καρτερικά για να χτυπήσει. Και έχει έτοιμη την οργάνωση και τον τρόπο. Εμείς ακόμη τους αναζητούμε. Γι’ αυτό οι ιδεολογικές αγκυλώσεις ή οι αντι-ιδεολογικές στρατεύσεις σ’ αυτή την χρονική στιγμή δεν βοηθούν. Δεν γνωρίζουμε αν ο χρόνος λειτουργεί υπέρ μας ή εναντίον μας.
Ωστόσο ας μην περιμένουμε πως θα μας χαρίσουν τίποτα. Η ίδια η κομμουνιστική θεωρία, μιλάει για το Τέλος της Ιστορίας. Εκεί που τα μέσα παραγωγής θα περάσουν στους εργαζόμενους. Πως όμως; Πάντως όχι με ειρηνικές διαδηλώσεις, αλλά με βίαιες εξεγέρσεις. Δυστυχώς, δεν πρόκειται κανένα καθεστώς να μας καλοδεχθεί και να συμβιβαστεί ειρηνικά. Ας ελπίσουμε ότι η ιστορία δεν θα πραγματοποιηθεί ως φάρσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου