(Ή όταν το κράτος σου επιτρέπει να προσλάβεις ανθρώπους με 260€ και έτσι απολύεις τους υπόλοιπους)
Την τελευταία εβδομάδα στη Vodafone βρίσκεται σε εξέλιξη εκκαθάριση του τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών (ναι, αυτό που βραβεύτηκε τη χρονιά που πέρασε!).
Κατ’ αρχάς οι φήμες λένε πως η διοίκηση «αποκεφαλίζει» το τμήμα από τους διευθυντές του, χωρίς να υπάρχει ανακοίνωση αντικατάστασής τους.
Έπειτα, υπάρχει σχετική κινητικότητα και πιέσεις προς τους εργαζόμενους του τμήματος να δεχθούν να «παραιτηθούν». Διαφορετικά απειλούνται με επικείμενη απόλυση και τους δελεάζουν πως αν δεχθούν την «προσφορά» (ναι, ναι, έτσι την ονομάζουν!) θα πάρουν ότι έπαιρναν αν απολύονταν συν 1 έως 3 μισθούς παραπάνω.
Το κυριότερο όμως είναι ότι η βόντα έχει κλείσει συμφωνία με την εταιρεία Paladino, γνωστή στον χώρο των τηλεπικοινωνιών για τις εισπρακτικές τηλεφωνικές μεθόδους που έχει χρησιμοποιήσει (ξέρετε, αυτοί που παίρνουν αν χρωστάς δόσεις δανείων και σε βρίζουν και σε απειλούν), όπως επίσης είναι γνωστή και για τους χείριστους όρους εργασίας. Η βόντα δίνει σημαντικό τμήμα από τη ροή των κλήσεων της εξυπηρέτησης πελατών της στο τηλεφωνικό κέντρο της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία προσλαμβάνει προσωπικό 4ωρο με 260 ευρώ μισθό καθαρά τους οποίους βεβαίως τους απασχολεί και λίγο παραπάνω χωρίς να πληρώνει υπερωρίες γιατί έτσι γουστάρει. Και επειδή ακόμη δεν έχουν βρεθεί αρκετά κορόιδα για να καλυφθούν τα κενά ζητά από τους κακόμοιρους να δουλέψουν 8ωρο και θα τους δώσει τα διπλά! Δηλαδή 520€! Τέλεια! Και γι’ αυτές τις υπέροχες ώρες της ζωής τους όσοι έχουν καταλήξει εκεί, με το ζόρι θα κάνουν διάλειμμα (αν κάνουν), δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν με πελάτες γιατί «οι κλήσεις πρέπει να φεύγουν, αν λύσετε και το πρόβλημα οκ», και οι προιστάμενοι είναι από πάνω για να τους φωνάζουν, ότι δεν κάνουν γρήγορα, ότι δεν τα καταφέρνουν, ότι δεν απαντούν σωστά (δεν έχουν χρόνο ούτε για να διαβάσουν αυτά που πρέπει να απαντήσουν). Μόνο τα μαστίγια λείπουν, αλλά που θα πάει, θα επιτραπούν και αυτά!
Όχι, ότι τα πράγματα ήταν ρόδινα στη βόντα εδώ και καιρό. Στο συγκεκριμένο τμήμα εργάζονται περίπου 700 άνθρωποι εκ των οποίων μεγάλος αριθμός ήταν υπάλληλοι «υπενοικιαζόμενοι» από άλλες εταιρείες (Adecco, icap, newsphone, manpower κ.ά.) με μισθούς 400 έως 600 ευρώ καθαρά και οι πιο πολλοί με μηνιαίες συμβάσεις. Γενικά οι υπενοικιαζόμενοι υπάλληλοι είναι φυσικά πιο επισφαλείς και αντιμετώπιζαν περισσότερα προβλήματα (καθυστερημένες μισθοδοσίες ή δώρα, απλήρωτες υπερωρίες, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τους αναγνωριζόταν η άδεια ασθενείας κ.ά.). Οι υπάλληλοι Vodafone είχαν κάπως καλύτερους μισθούς (ένας 8ωρος έπαιρνε από 850 και πάνω).
Ωστόσο, η εντατικοποίηση ήταν μεγάλη, οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού παγωμένες και οι εκβιασμοί έδιναν και έπαιρναν. Υπήρχε όμως ένα κανονιστικό πλαίσιο στο τμήμα το οποίο κρατούσε κάπως τα πράγματα ανεκτά. Όλοι εργάζονταν σε κτηριακές εγκαταστάσεις της Vodafone που υποτίθεται πως τηρούνται κάποια στάνταρ που έχει θέσει ο όμιλος. Το προσωπικό των επινοικιαζόμενων πλέον, είτε δεν ανανεώνει συμβάσεις, είτε μεταφέρεται στην paladino. Tα μοναδικά κομμάτια από το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών που δεν έχει ξεκινήσει (ακόμα) μεγάλο ξεκαθάρισμα είναι τα τηλεφωνικά κέντρα που ασχολούνται με προσφορές, νέες συνδέσεις, αποτροπή αποσυνδέσεων καθώς και τα κέντρα που εξυπηρετούν εταιρικούς πελάτες.
Όλα αυτά όμως είναι παρελθόν καθώς στελέχη της εταιρείας δηλώνουν πως η εταιρεία αλλάζει στρατηγική, δεν χρειάζεται τέτοιου είδους υπηρεσίες και θα τις δώσει σε «εργολάβους». Πρακτικά αυτό σημαίνει βίαια αλλαγή σχέσεων εργασίας για το προσωπικό και απώλεια θέσεων εργασίας, χειροτέρευση της ποιότητας για τους πελάτες (όσοι χρησιμοποιούν βόντα πρέπει να το έχουν ήδη βιώσει και θα το δουν να γίνεται χειρότερο), ενώ για την εταιρεία σημαίνει μεγαλύτερα κέρδη καθώς θα ρίξει το εργατικό κόστος στο μίνιμουμ.
Μιλάμε για μία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας με δεκάδες εκατομμύρια κέρδος τα προηγούμενα χρόνια. Στο τελευταίο ισολογισμό της (που υποτίθεται πως ήταν άσχημη χρονιά) τουλάχιστον 240 εκατομμύρια μοίρασε στους μετόχους της και που θα συνεχίσει να θησαυρίζει, όπως και πολλοί άλλοι βιομήχανοι που τρίβουν τα χέρια τους με τους μισθούς-χαρτζιλίκι για δουλοπάροικους.
Θαυμάστε στην πράξη τα επιχειρήματα για μείωση ανεργίας και ανάπτυξη των πολιτικών του (τρομο)Μνημονίου! 240 εκατομμύρια μερίσματα μετόχων, 260 ευρώ για έναν εργαζόμενο! Θαυμαστή αναλογία!
Απ’ ότι φαίνεται είναι «κολλητικό» καθώς και η Cosmote έχει ξεκινήσει προσλήψεις με παρόμοιες αμοιβές, ενώ στον ΟΤΕ η διοίκηση ανοίγει εκ νέου το θέμα μειώσεων μισθών και απολύσεων παρά την πρόσφατη 3ετή σύμβαση που αποδέχθηκε και πλέον την αμφισβητεί! Συμπέρασμα: Η απληστία δεν έχει όριο.
Οι εργαζόμενοι σήμερα 28-3-12 στη Vodafone είχαν κινητοποίηση (βλ. και www.pasevodafone.gr) η οποία κατέληξε σε προσωρινή αποχή από την εργασία για μία κτηριακή εγκατάσταση (call center) που απασχολεί 100 περίπου ανθρώπους. Σε μία βόλτα από εκεί ήταν έξω περίπου 20-30 άτομα με ένα πανώ.
Άγνωστο τι θα γίνει με όλους αυτούς τους ανθρώπους τις επόμενες ημέρες ή μήνες. Εγώ πάντως αν ήμουν στη θέση τους θα ήθελα να τα κάψω όλα.
Άσε που δεν καταλαβαίνω πως δέχονται άνθρωποι να δουλεύουν με 200 και 500 ευρώ. Καλύτερα να μη δουλέψει κανείς, ρε. Θα δουλεύει κανείς με ψίχουλα και θα σακατεύεται για να πλουτίζουν τα ρεμάλια, α, ρε που καταντήσαμε….
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου