ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ!!!

ΣΤΟΛΙΣΑΜΕ!!!
adespotos1@hotmail.com

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012

Στον Μ.


Durruti – graffiti : φωτογραφία από την Anne-Sophie Ofrim με αδεια BY-NC-ND
Χθες, 20 Νοεμβρίου, συμπληρώθηκαν 76 χρόνια από τον θάνατο του Μπουεναβεντούρα Ντουρούτι, μια από τις πιο γνωστές φυσιογνωμίες της ισπανικής επανάστασης, ιδιαίτερα από τον χώρο των αναρχικών.Ένας άνθρωπος που μάγεψε και ενέπνευσε με το ήθος του, την στάση του και τον αγώνα του χιλιάδες ανθρώπους και συνεχίζει να μαγεύει και να εμπνεύει. Με αφορμή λοιπόν την επέτειο του θανάτου του ακολουθεί ένα από τα αγαπημένα μου αποσπάσματα από το βιβλίο “Το σύντομο καλοκαίρι της αναρχίας” του Χανς Μαγκνους Εντσενσμπεργκερ, που συμπυκνωμένα δείχνει τον πυρήνα της αναρχικής φιλοσοφίας.

Αφιερωμένο στον κάθε Μ. εκεί έξω που συνεχίζει να αγωνίζεται για μια καλύτερη κοινωνία:
[...] Στο σχολείο ο Ντουρούτι ήταν πολύ καλός, δούλευε πολύ. Ήμαστε τότε μεγαλύτεροι, και μια μέρα ο δάσκαλος κάλεσε τη μητέρα και της είπε: “Εδώ ο γιός σας δεν μαθαίνει πια τίποτα καινούργιο, χάνει μόνο χρόνο. Εάν θέλετε, πιστεύω ότι έχει στόφα για εντελώς άλλα πράγματα, είναι πολύ έξυπνος”.
Δεν σπούδασε όμως πότέ, ήθελε καλύτερα να δουλέψει. Έπειτα ξέρετε τι σόι παιδία ήμαστε Χαμένες σφαίρες. Οι γείτονοι έλεγαν, αυτοί οι δύο δεν έχουν καμία ελπίδα. Απ’αυτούς δεν θα βγει τίποτε καλό. Είναι μικρά τέρατα, λήσταρχοι είναι.
Γιατί το έλεγαν αυτό; Γιατί κλέβαμε τους κήπους. Ιδιαίτερα ο Ντουρούτι, που ήθελε πάντα να μοιράζει στους άλλους ό,τι υπήρχε εκεί. Μέχρι που μια φορά ένας κτηματίας, με μεγάλα κτήματα στην Λεόν, μας ανακάλυψε και φώναξε.:
“Ε, εσύ εκεί κάτω” -μας μιλούσε στον ενικό- “εσύ εκεί κάτω, εξαφανίσου”. Και ο Ντουρούτι μου είπε:”Κοίτα αυτόν τον παλίογερο”. Και εκείνος :”Ε, σεις δεν ακούτε;” Και ο Ντουρούτι του απαντάει : “Βεβαίως ακούμε”. Και εκείνος : “Χαθείτε αμέσως”. Τότε του απαντά ο Ντουρούτι : “Δεν βιαζόμαστε”. Λέει ο κτηματίας : “Αυτό είναι το δικό μου κτήημα”. Και ο Ντουρούτι τον ρωτά : “Και το δικό μου κτήμα, που είναι; Γιατί δεν έχω εγώ κανένα κτήμα;” “Θα σας κυνηγήσω με τις κλοτσίες”. “Για δοκίμασε και θα δούμε τι θα γίνει”. Έτσι πήραμε τα φρούτα, αυτός, εγώ και μερικοί άλλοι. Τα περισσότερα τα χαρίσαμε, αυτό μας έκανε ευχαρίστηση. Ο Ντουρούτι δεν άντεχε, τα έδινε πάντα όλα. [...]
Φλορεντίνο Μονρόυ – Στέλεχος της CNT

parallhlografos

Δεν υπάρχουν σχόλια: