ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΕΞΟΠΛΣΙΜΟΥΣ - ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Την ώρα που η απελπισία κατακλύζει τον κόσμο της εργασίας, που επιβάλλονται εργασιακές σχέσεις Κίνας και συντάξεις πείνας, ενώ η ανεργία των νέων μέχρι 27 ετών εκτινάσσεται στο 50%, η φοροεπιδρομή είναι ατελείωτη, ο ΥΕΘΑ Δ.Αβραμόπουλος διαπραγματεύεται την κατασκευή έξι (6) φρεγατών.
Και όλα αυτά συμβαίνουν γιατί η πείνα, η ανεργία, η εξαθλίωση των εργαζόμενων-νέων-συνταξιούχων απλά δεν του νοιάζει. Αντίθετα το βάθεμα των όρων εκμετάλλευσης των εργαζομένων αποτελεί την προϋπόθεση του νέου γύρου καπιταλιστικής κερδοφορίας, την ικανοποίησης της νέας Μεγάλης Ιδέας του ελληνικού κεφαλαίου για συγκυριαρχία στην Ανατολική Μεσόγειο με το Ισραήλ, με βασικό επίδικο την εκμετάλλευση των μεγάλων ενεργειακών αποθεμάτων.
Δεν είναι τυχαίο ότι το ίδιο Σαββατοκύριακο που τα ΜΜΕ κατακλύζονται από τους σχεδιασμούς του Α/ΓΕΕΘΑ Κωσταράκου για την αναδιάρθρωση των Ενόπλων Δυνάμεων, που έπονται του ταξιδιού του Δ.Αβραμόπουλου στις ΗΠΑ (θέματα των επαφών με την αμερικανική κυβέρνηση οι εξελίξεις στη Μ.Ανατολή, οι ΑΟΖ, οι εξοπλισμοί κλπ), ακολουθούν οι διαρροές στα έντυπα του «εθνικού εργολάβου» που αναφέρουν ότι «η ελληνογαλλική διακρατική συμφωνία για την κατασκευή έξι φρεγατών τύπου FREMM, που υπογράφτηκε το 2009, παραμένει σε ισχύ και προχωρούν κανονικά όλα τα στάδια των προπαρασκευαστικών διαδικασιών για την ολοκλήρωση και την υπογραφή της τελικής σύμβασης. Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε ο Δ. Αβραμόπουλος στην «κεκλεισμένων των θυρών» συνεδρίαση της Επιτροπής Εξοπλισμών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών το «κρατάμε ανοιχτό», είπε χαρακτηριστικά ο Δ. Αβραμόπουλος και πρόσθεσε ότι εκκρεμεί επίσκεψή του στο Παρίσι»!
Πρόκειται για μια κολοσσιαία αγορά κόστους 6 δις ευρώ, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος των εξοπλισμών, των τεράστιων αυτών πλοίων, ωκεάνιων προδιαγραφών, που έχουν ξεσηκώσει πλήθος αντιδράσεων, μεταξύ των οποίων και του επίτιμου Α.ΓΕΝ Παππά.
Γιατί όμως αγοράζονται αυτά τα πανάκριβα και τεράστια πλοία: καταρχήν ικανοποιούν τις νατοϊκές ανάγκες τόσο όσον αφορά την συμμετοχή σε ιμπεριαλιστικές αποστολές, όσο και τις ανάγκες της Νατοϊκής Αντιπυραυλικής Άμυνας. Δεύτερο, δίνουν πλεονέκτημα στο Πολεμικό Ναυτικό στον ανταγωνισμό του με τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις και αποτελούν βήμα κυριαρχίας του στην Ανατολική Μεσόγειο, σε συνδυασμό με την στρατηγικού τύπου στρατιωτική συνεργασία Ελλάδας-Τουρκίας-Ισραήλ. Τρίτον αποτελούν κάλυψη για τους εφοπλιστές που απαιτούν την προστασία του Πολεμικού Ναυτικού από την Πειρατεία, ενώ ταυτόχρονα πλήθος Ελλήνων επιχειρηματιών προσδοκούν χρυσοφόρα συμβόλαια από τα αντισταθμιστικά οφέλη και τις υπεργολαβίες που θα συνοδεύσουν την παραγγελία των γαλλικών φρεγατών!!! Δεν είναι τυχαίο, ότι η λαϊκή δεξιά που εμφανίζεται ως αντιμνημονιακή (Καμμένος, Ψωμιάδης, Κόμμα Αποστράτων, Δημιουργία Ξανά, δολοφονικές ορδές της Χρυσής Αυγής) κάνει κεντρικό ζήτημα του προγράμματος της τις ΑΟΖ, απαιτεί τον εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων και πραγματοποίηση αγορών όπλων! Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Π.Καμμένος, που χαρακτήρισε «ιδιαίτερα επωφελής» για την Ελλάδα τη συγκεκριμένη προμήθεια, υπογράμμισε την ανάγκη να μην επαναληφθεί το λάθος των αρμάτων που αγοράστηκαν χωρίς τα πυρομαχικά. Ζήτησε να βρεθεί τρόπος ώστε από το βασικό πρόγραμμα των φρεγατών FREMM να μην εξαιρεθεί η προμήθεια των πυραύλων CUTMARINΕ!!! Είναι εύκολο να συμπεράνουμε ότι η αντιμνημονιακά δεξιά είναι εξίσου επικίνδυνη για τον κόσμο της εργασίας και την ειρήνη στην περιοχή, με την μνημονιακή γαλάζια παράταξη και τον κωλοτούμπα Καρατζαφέρη, αφού αποτελούν διαφορετικούς δρόμους εξυπηρέτησης των αστικών συμφερόντων, έχοντας πάντα ως αναλώσιμους την νεολαία και τους εργαζόμενους. Η έκκληση περί «εθνικής ανεξαρτησίας-λαικής κυριαρχίας» αποκρύπτει τον ακραίο εθνικισμό τους, τη μισαλλοδοξία και τους πολεμικούς τυχοδιωκτισμούς, ενώ η απαίτηση «εθνικής ενότητας» καμουφλάρει την απαίτηση υποταγής του κόσμου της εργασίας στα επικίνδυνα του ελληνικού κατεστημένου.
Αυτοί επομένως οι λόγοι κρύβονται πίσω από το πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών FREMM, που θα ακολουθήσει πέντε φάσεις και ήδη βρίσκεται στην ολοκλήρωση της 1ης φάσης, όπου το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει ζητήσει πρόσθετες προσαρμογές πάνω στις φρεγάτες, που να καλύπτουν επιχειρησιακά τις ειδικές ανάγκες στο ελληνικό θαλάσσιο περιβάλλον. Κατά τη δεύτερη φάση, οι δύο πλευρές (Ελλάδα και Γαλλία) θα καθορίσουν τη συμμετοχή της εγχώριας βιομηχανίας στο πρόγραμμα συμπαραγωγής. Η τρίτη φάση αφορά τις διαπραγματεύσεις για τη διαμόρφωση των οικονομικών στοιχείων. Η τέταρτη φάση θα αφορά την επικαιροποίηση της απόφασης του ΚΥΣΕΑ, ώστε να καθοριστεί η χρηματοδότηση μέσα από ένα τριετές κυλιόμενο πρόγραμμα, με βάση τον καινούργιο νόμο 3918 περί προμηθειών. Ο πτέραρχος Δ. Γεωργιόπουλος, γενικός διευθυντής Εξοπλισμών, διευκρίνισε ότι στην παρούσα προμήθεια τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα θα ενσωματωθούν στα προγράμματα συμπαραγωγής.
Το χρονικό του προγράμματος
Εντύπωση προκαλεί η παρουσίαση του χρονικού του προγράμματος από την αρθρογραφία, που αποκαλύπτει όχι μόνο τον σκληρό ανταγωνισμό γαλλικού και γερμανικού κεφαλαίου, αλλά και τις βλέψεις των κρατικοδίαιτων Ελλήνων αστών, που βασίζουν την πορεία των επιχειρήσεων τους στις πολεμικές προμήθειες, κρατούν ομήρους τους εργαζόμενους και αποκαλύπτονται θρασύδειλοι, υποκριτές και αποτυχημένοι! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εργοδοσία στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Η συνεργασία των Ναυπηγείων Ελευσίνας με την DCNS αρχίζει από το 2005. Από τότε μέχρι και σήμερα έχουν ανταλλαγεί πολυάριθμες επισκέψεις και ενημερώσεις. Τη συνεργασία DCNS και Ελευσίνας χαιρέτησαν ο Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας και ο πρωθυπουργός της Ελλάδας σε κοινό ανακοινωθέν της 6ης Ιουνίου 2008.
Η επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης για τη FREMM ξεσήκωσε σειρά αντιδράσεων από τα ισχυρά φιλογερμανικά ερείσματα στον ελληνικό κυβερνοχώρο. Η απαξίωση του συγκεκριμένου εξοπλιστικού προγράμματος ξεκινά από τους ίδιους τους κόλπους της κυβέρνησης της Ν.Δ.
Στις 30 Ιουνίου 2009 έληξε η ισχύς του MOU μεταξύ Ελευσίνας - DCNS και στις 2 Ιουλίου 2009 ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση - τροποποίησή του. Το RFP, που απηύθυνε στις 5 Ιουνίου 2009 η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών προς τη γαλλική ΓΔΑΕ(GDA), είχε -για την ελληνική πλευρά- μειωμένες απαιτήσεις από αυτά τα οποία η Ελευσίνα είχε πετύχει και προσυπογράψει με την DCNS.
Το πρώτο MOU DCNS - Ελευσίνας (MOU Α) υπεγράφη την 25/10/2006 και ήταν σημαντικό διότι περιλάμβανε την κατανομή του έργου μεταξύ των Μερών.
Το δεύτερο MOU DCNS Ελευσίνας (MOU Β) υπεγράφη το Δεκέμβριο 2009.
Η ουσιώδης αλλαγή μεταξύ των δύο MOU είναι ότι στο πρώτο η σχέση μεταξύ των Μερών ήταν σχέση ισότιμης συνεργασίας, ενώ στο δεύτερο MOU η σχέση μεταξύ κυρίου αναδόχου (DCNS) και κατασκευαστή (Ελευσίνα) είναι ουσιαστικά σχέση μεταξύ κυρίου αναδόχου και υπεργολάβου. Μετά την αποστολή του RFP, η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών ουσιαστικά απαγόρευσε στη γαλλική πλευρά κάθε εμπλοκή των Ναυπηγείων Ελευσίνας όσο και της DCNS στις διαπραγματεύσεις. Ακολούθησε «πόλεμος» ανακοινώσεων μεταξύ ΓΔΑΕ και Ελευσίνας σε οξύτατο ύφος.
Εν τω μεταξύ, οι Γερμανοί ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά, έχοντας και την πληροφορία ότι το μετά τη DCNS MOU της Ελευσίνας προέβλεπε ουσιαστικά ισότιμη συμμετοχή (50% - 50%), έσπευσαν να επωφεληθούν προτείνοντας στην Ελευσίνα το 50% ενός προγράμματος γερμανικών φρεγατών. Να θυμίσουμε ότι στην όλη διαδικασία εμπλέκονται αραβικά συμφέροντα, ο πολύς Βγενόπουλος της MARFI, ενώ ρόλο παίζει ο Βενιζέλος και ο εκάστοτε ΥΕΘΑ. Παράλληλα, πλήθος δημοσιευμάτων συνδέουν τις την παροχή δανείων με πολιτικές συμφωνίες αγοράς όπλων από Γαλλία-Γερμανία.
ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ
ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΔΙΕΘΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932 955437 Diktiospartakos.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου