Όποιος τολμήσει να μιλήσει για νέα Κατοχή της χώρας, εφάμιλλη από διάφορες πλευρές με τη Γερμανική Κατοχή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς και για την αναγκαιότητα “Μετώπου εθνικής και κοινωνικής απελευθέρωσης”, από διάφορες επαναστατικές πλευρές λοιδορείται και τελικά θεωρείται… ακροδεξιός. Παραθέτουμε λοιπόν τη συνέντευξη του Κουφοντίνα στην εφημερίδα “Το Χωνί” και στον δημοσιογράφο Γιώργο Χριστοφορίδη, αναδημοσιεύοντας την από το Ιντιμίντια. Σ’ αυτήν ο Κουφοντίνας υποστηρίζει τα ίδια ακριβώς πράγματα με αυτούς που λοιδορούνται ως ακροδεξιοί. Ας μας πούν λοιπόν αυτοί που δογματίζουν ασύστολα και στην πραγματικότητα εφαρμόζουν ολοκληρωτικές πραχτικές στην αντιμετώπιση της διαφορετικής άποψης και που δεν ενδιαφέρονται στη πραγματικότητα για τα ζόρια και τη δυστυχία των ανθρώπων στη σημερινή Ελλάδα, αλλά πως να επικρατήσει το επαναστατικό μοντέλο που έχουν στο μυαλό τους, ο Κουφοντίνας είναι ακροδεξιός γι’ αυτούς; Ασφαλώς θα ψελλίσουν, αν πούν κάτι, ότι ο Κουφοντίνας κάνει λάθος. Πολύ ωραία, ασφαλώς και μπορεί να κάνει λάθος (άλλωστε, κατά τη γνώμη μου, έχει κάνει πολλά ήδη). Αλλά από αυτό το σημείο μέχρι οτιδήποτε περιέχει τη λέξη “εθνικό” ή την υποψία περί “εθνικού” (π.χ. θεωρούν ότι όποιος μιλάει για κατοχή, εννοεί στη συνέχεια και “εθνική” αντίσταση και αυτό – το “εθνική” - είναι κακιά λέξη που κάνει τζιζ!) να θεωρείται ακροδεξιά στάση και συμπεριφορά, η διαφορά είναι τεράστια. Και δείχνει τον μεγάλο παραλογισμό και πιθανά κάτι πολύ περισσότερο. Πρέπει να συλλογισθούμε σοβαρά: Είναι επαναστατική μια τέτοια σκέψη και συμπεριφορά ή είναι μια καθαρά νεο-ολοκληρωτική πραχτική;
Σε ότι με αφορά θέλω να πω ότι είμαι λιγότερο ακροδεξιός από τον Κουφοντίνα*1. Έχω τους ενδοιασμούς μου και, για παράδειγμα, στα καθαρά πολιτικοθεωρητικά κείμενα μου δεν χρησιμοποιώ την έννοια του “Εθνικοαπελευθερωτικού Μετώπου”. Προτιμώ να χρησιμοποιώ τον όρο “ευρεία κοινωνικοπολιτική συμμαχία” (βλ. Για μια ευρεία κοινωνική συμμαχία – Προς μια μεγάλη κοινωνική αλλαγή – http://wp.me/pPn6Y-cpb), πράγμα που από πολλές απόψεις είναι το ίδιο*2. Ωστόσο δεν το κάνω για λόγους τακτικής. Και δεν λέω ότι έχω δίκιο. Πιθανά να πρέπει να μιλήσω για “εθνική κοινωνικοπολιτική συμμαχία”. Ή να έχουν δίκιο οι άλλοι και να μην στέκονται καθόλου οι ευρείες κοινωνικοπολιτικές συμμαχίες. Αλλά αυτά πρέπει να συζητηθούν και δεν αντιμετωπίζονται με κραυγές περί ακροδεξιάς, ούτε βέβαια με το να αρχίσω να κατηγορώ εγώ για νέο ολοκληρωτισμό επαναστατικού τύπου.
Θέλω ακόμη να πω, ότι επειδή εμένα δεν με ενδιαφέρει να κάνω παρέα και να δρω πολιτικά μόνο με ανθρώπους ομοιδεάτες μου, στις συνενοήσεις και συζητήσεις που κάνω με ανθρώπους άλλων χώρων, πράγματι χρησιμοποιώ την έννοια του “έθνους” και του “εθνικού”, με τον τρόπο που εγώ νομίζω σωστό και το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει συνενόηση. Τουλάχιστον συνενόηση. Αρνούμαι δηλ. να υποταχθώ στα φετίχ των λέξεων, είτε αυτά έχουν θετική είτε αρνητική φόρτιση.
Ναι είμαι υπέρ των ευρέων συνενοήσεων, μέχρι εκεί που δεν παίρνει. Κάτι που είναι πραγματικά πολύ επίπονο, αλλά είναι το μόνο που μπορεί, κατά τη γνώμη μου, να αλλάξει τα πράγματα και μάλιστα βαθιά. Τουλάχιστον δρώ πραγματικά στην κοινωνία. Αντίθετα βλέπω τους επαναστάτες να τα συζητάνε μεταξύ τους, να συμφωνούν, αν (!!) συμφωνούν και να παραμένουν όμως τελικά εξωτερικοί προς την κοινωνία, στις δράσεις τους, που υποτίθεται ότι είναι παρεμβατικές και κινηματικές, κατηγορώντας πάντα την κοινωνία για όλα τα δεινά και αρνούμενοι να καταβάλλουν κόπο για να συνενοηθούν μαζί της.
*1 Σύμφωνα με τρέχοντες όρους και χαρακτηρισμούς, ο Κουφοντίνας, και σύμφωνα με κείμενα του που έχω διαβάσει, ανήκει στην πατριωτική πτέρυγα της ένοπλης ακροαριστερής δράσης. Ωστόσο κανείς δεν τολμάει να του κάνει κριτική γι’ αυτό το πατριωτισμό του, όπως τέτοια κατεδαφιστική κριτική γίνεται στους αριστερούς της “πατριωτικής” τάσης, για ένα και μόνο λόγο: Γιατί η χρήση ένοπλης αιματηρής βίας τον έχει καθαγιάσει στις συνειδήσεις πολλών επαναστατών. Τι να πει τότε κανείς για το επίπεδο κριτικής σκέψης των επαναστατών…
*2 Ωστόσο έχω και, πιθανά, διαφορές. Επιμένω ότι πρέπει να τεθούν σε αυτές τις συμμαχίες, και υπάρχει το έδαφος γι’ αυτό, προωθημένα ζητήματα δημοκρατίας και νέων οικονομικών σχέσεων. Δείτε πάλι: Για μια ευρεία κοινωνική συμμαχία – Προς μια μεγάλη κοινωνική αλλαγή – http://wp.me/pPn6Y-cpb
Αυτά… Θα συνεχίσουμε άλλη φορά… Η συνέντευξη του Κουφοντίνα τώρα:
Συνέντευξη στην εφημερίδα “Το Χωνί” και στον δημοσιογράφο Γιώργο Χριστοφορίδη, έδωσε ο Δημήτρης Κουφοντίνας, που συμπληρώνει 10 χρόνια στην απομόνωση των φυλακών από την στιγμή που παραδόθηκε αναλαμβάνοντας την πολιτική ευθύνη για την δράση της Ε.Ο. 17 Νοέμβρη.
Παραθέτουμε την συνέντευξη:
- Σε παλιότερη συζήτησή μας, μου είχες πει ότι συσσωρεύεται πολύ εύφλεκτο υλικό και αρκεί μια σπίθα για να πάρει φωτιά η κοινωνία. Και μετά μπήκαμε στο μνημόνιο…
- Η διαπίστωση ότι έρχεται κοινωνική έκρηξη είναι πλέον κοινός τόπος. Οι ισχυροί την τρέμουν, οι αναλυτές τους την υπολογίζουν για το φθινόπωρο, το πολύ το χειμώνα.
Εγώ όμως δεν μιλώ για έκρηξη, αλλά για την αναγκαία εξέγερση. Τη ζωογόνο εξέγερση για την κοινωνική αναγέννηση, την κάθαρση, τη λύτρωση από την τραγωδία.
Ομως το νου μας, λέω, στη σπίθα. Οι παλιές, φθαρμένες ηγεσίες μόνο βρεγμένα σπίρτα φέρνουν. Εδώ θέλει σπίθα από χέρια και ψυχές μπουρλοτιέριδων. Σπίθα, όχι από αυτές στα τελειώματα της φωτιάς, που τρεμοσβήνουν, αλλά στην καινούργια αρχή της, στο άναμμα που φουντώνει.
Εγώ όμως δεν μιλώ για έκρηξη, αλλά για την αναγκαία εξέγερση. Τη ζωογόνο εξέγερση για την κοινωνική αναγέννηση, την κάθαρση, τη λύτρωση από την τραγωδία.
Ομως το νου μας, λέω, στη σπίθα. Οι παλιές, φθαρμένες ηγεσίες μόνο βρεγμένα σπίρτα φέρνουν. Εδώ θέλει σπίθα από χέρια και ψυχές μπουρλοτιέριδων. Σπίθα, όχι από αυτές στα τελειώματα της φωτιάς, που τρεμοσβήνουν, αλλά στην καινούργια αρχή της, στο άναμμα που φουντώνει.
- Φαίνεται, όμως, πως για κάποιους η μείωση του ελλείμματος κατά 0,1 % είναι πιο σημαντική από το ξεπούλημα της εθνικής κυριαρχίας…
- Μα, δεν τους πολύ-νοιάζει το έλλειμμα. Αυτοί οι ίδιοι το τράβαγαν και το ξεχείλωναν, με τις απογραφές και τις στατιστικές απάτες τους. Για να ‘χουν πρόσχημα να πετύχουν αυτό που ήθελαν εξαρχής: το ξεπούλημα της εθνικής κυριαρχίας. Βρήκαν στην κρίση τη χρυσή ευκαιρία να οδηγήσουν, με τα μνημόνια, τη χώρα στην υποτέλεια Ομως, η δική τους πατρίδα, η Ελλάδα του πλούτου, δεν καταλαβαίνει από ελλείμματα… Και, αυτοί, νιώθουν μια χαρά υπό την ξένη προστασία.
- Πιστεύεις ότι η Ελλάδα βρίσκεται υπό γερμανική κατοχή;
- Εξω το έχουν τούμπανο. Πρόσφατα, μεγάλες ξένες εφημερίδες έγραψαν “Ελλάδα, η πρώτη αποικία της EE”. Εχει όνομα η αποικία, έχουν όνομα και οι αποικιοκράτες. Γερμανός είναι ο γκαουλάιτερ, Γερμανοί οι επίτροποι των υπουργείων, Γερμανοί ακόμα και οι αστυνομικοί που ήρθαν να καθοδηγήσουν τις εγχώριες υπηρεσίες -με επικαιροποιημένα τα σχέδια από την παλιά κατοχή, φαντάζομαι. Γερμανικός είναι ο οικονομικός και πολιτικός σχεδιασμός για τον τόπο, μέσα στην γερμανική Ευρώπη. Μερίδιο στη λεία διεκδικούν και οι Ολλανδοί, οι Γάλλοι, οι ΗΠΑ που κρατούν παραδοσιακά βασιλική μερίδα, ενώ συνωστίζονται στη σειρά και άλλοι μουστερίδες. Δύσμοιρη πατρίδα, διαμοιράζουν τα ιμάτιά σου, ξεσκίζουν τις σάρκες σου.
- Πολλές φορές, παρακολουθώ τα δελτία των οκτώ και μου δίνουν την εντύπωση ότι είναι για το καλό μας να μειωθεί ο μισθός μας. Τι θα τους έλεγες αν σε είχαν καλεσμένο;
- Θέλουν να πουν “για το καλό ΜΑΣ να μειωθεί ο μισθός ΣΑΣ”. Είδες όμως πώς καμώνονται τους θλιμμένους, πόσο κατανοούν τον πόνο μας; Τι υποκρισία! Θα χρειαζόταν η πένα ενός Μπαλζάκ για να περιγράψει αυτές τις αποθήκες δηλητηρίου, αυτό το βαρύ πυροβολικό της τρόικας και των εγχώριων νταβατζήδων.
- Οι νέοι δεν βρίσκουν, πλέον, ούτε το βασικό στην Ελλάδα και αναγκάζονται να φύγουν. Το μέλλον μας ξενιτεύεται. Τι σόι «ανάπτυξη» είναι αυτή;
- Ποια ανάπτυξη; Το γερμανικό επενδυτικό σχέδιο για την Ελλάδα, με συμφωνία των άλλων ανταγωνιστών – συνεταίρων τους όπως οι ΗΠΑ, προβλέπει το διαμελισμό της χώρας σε κινεζοποιημένες Ειδικές Οικονομικές Ζώνες. Την αποανάπτυξη, με εξευτελισμό των μισθών, πρόσθετη μείωση του ΑΕΠ κατά 15%-20%, καταστροφή των υποδομών και των οικονομικών εργαλείων που είναι αναγκαία για την αυτοδύναμη ανάπτυξη, απόσυρση του κράτους από τις υπηρεσίες πρόνοιας, ασφάλισης, παιδείας, υγείας, συστηματικό αποδεκατισμό των μικρομεσαίων, προσανατολισμό των αγροτών στην καλλιέργεια φωτοβολταϊκών. Και, ως αποκορύφωμα, τον εκπατρισμό των νέων, ιδιαίτερα των πιo μορφωμένων, με προτίμηση στα καλύτερα βιογραφικά. Εμελλε να ξαναζήσει αυτός ο τόπος ξεριζωμούς, ξενιτιά, τα έρημα τα ξένα.
Οχι μόνο τα κόμματα και τα ΜΜΕ, όχι μόνο η πρόσοψη, αλλά ολόκληρο το χρεοκοπημένο ιστορικά σύστημα που ευθύνεται για την υποτέλεια, τη γενοκτονία και την καταστροφή είναι ανάγκη να ανατραπεί.
Η ανατροπή αυτή μπορεί να γίνει μόνο από ένα ευρύ λαϊκό μέτωπο πολύ-μορφης δράσης, αντίστοιχο με το ΕΑΜ της παλιάς κατοχής. Μέτωπο εθνικής αλλά και κοινωνικής απελευθέρωσης, με την αντίστοιχη οργάνωση της κοινωνικής αλληλεγγύης και των εμβρυακών μορφών λαϊκής εξουσίας. Μόνο σ’ αυτόν τον αγώνα θα ενωθεί πραγματικά η κοινωνία, θα αποκατασταθεί ανθρωποκεντρικά ο διαλυμένος κοινωνικός ιστός, θα αποτραπεί η ιστορική καταστροφή.
Είναι στο χέρι μας. Ή θα υποκύψουμε στον τρόμο, θα αποζητήσουμε την προστασία των ισχυρών και μια άθλια επιβίωση δίχως περηφάνια και ελπίδα. Ή θα παλέψουμε ενωμένοι με πάθος, φλόγα, σύνεση και σχέδιο, στον μόνο μονόδρομο της αξιοπρέπειας και της ελευθερίας.
ΠΗΓΗ: http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1389682
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου