Την αποκάλυψη οτι οι τρεις εταιρίες κινητής στη χώρα μας, Cosmote, Vodafone, Wind, προχωρούν στη δημιουργία ενός «Τειρεσία» κινητής τηλεφωνίας, όπου θα καταχωρούνται οι «κακοπληρωτές» πελάτες των εν λόγω εταιρειών, έκανε πρόσφατα δημοσίευμα της ιστοσελίδας Newsbeast.gr.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η έναρξη της λειτουργίας της νέας βάσης δεδομένων δεν προσδιορίζεται ακόμη χρονικά, εν τούτοις, η δημιουργία της προχωράει μέσω της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ). Στόχος, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, είναι η δημιουργία μιας «μαύρης» λίστας των καταναλωτών εκείνων που μετακινούμενοι από εταιρεία κινητής τηλεφωνίας σε μιαν άλλη, αφήνουν στην προηγούμενη μεγάλα «φέσια».
Το φαινόμενο, όπως αναμένεται, έχει οξυνθεί μετά και το βάθεμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές και οι επισφάλειες έχουν εκτοξευθεί τόσο σε απόλυτα μεγέθη, όσο και ως ποσοστό του τζίρου. Στην κινητή τηλεφωνία, οι επισφάλειες από περίπου 78 εκατ. ευρώ που ήταν το 2009, ένα χρόνο αργότερα εκτοξεύθηκαν στα 118 εκατ. ευρώ, ενώ για φέτος αναμένεται περαιτέρω αύξηση. «Αν συμπεριλάβουμε και τις εταιρείες σταθερής τηλεφωνίας, φέτος, δεν αποκλείεται οι συνολικές επισφάλειες για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών να φτάσουν τα 150 εκατ. ευρώ», λέει στέλεχος της αγοράς κινητής τηλεφωνίας στην εφημερίδα «Καθημερινή».
Ο ίδιος εκτιμά ότι από το σύνολο των επισφαλειών για το 2011, τα 70 εκατ. ευρώ θα αφορούν τις εταιρείες OTE και Cosmote, ενώ σε περίπου 30 εκατ. ευρώ εκτιμά τις επισφάλειες για κάθε μία από τις δύο επιχειρήσεις κινητής, Vodafone και Wind Hellas. Τα υπόλοιπα αφορούν τους εναλλακτικούς παρόχους σταθερής τηλεφωνίας στο σύνολό τους.
Σημειώνεται ότι ως ποσοστό του κύκλου εργασιών, οι επισφάλειες έχουν αυξηθεί ακόμη περισσότερο, απ’ ό, τι σε απόλυτα μεγέθη, δεδομένου ότι οι πωλήσεις των τηλεπικοινωνιακών παρόχων (ΟΤΕ, Vodafone κ. λπ.) συρρικνώνονται σταδιακά από το 2008 και μετά. Για παράδειγμα, το 2009 οι επισφάλειες στην κινητή τηλεφωνία αντιστοιχούσαν στο 1,98% του τζίρου, ενώ για το 2010 το ποσοστό αυτό σχεδόν διπλασιάστηκε στο 3,64%.
Η κρίση, όμως, εκτός από απλήρωτους λογαριασμούς, αφήνει πίσω της και ανενεργές τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις. Κάθε μήνα, πάνω από 30.000 συνδέσεις του ΟΤΕ αποσυνδέονται έπειτα από αίτημα του πελάτη. Συνολικά οι ενεργές τηλεπικοινωνιακές συνδέσεις του ΟΤΕ από περίπου 5,5 εκατ. το 2007 έχουν μειωθεί σε 3,5 εκατομμύρια.
Το ίδιο ισχύει και στην κινητή τηλεφωνία. Από το 2009 οι συνδέσεις κινητής περιορίστηκαν κατά έξι εκατομμύρια, κυρίως λόγω της ταυτοποίησης των καρτοκινητών. Σύμφωνα με στελέχη της κινητής τηλεφωνίας ο σημαντικός όγκος απενεργοποιήσεων αφορούσε μη χρησιμοποιούμενες συνδέσεις καταναλωτών που οι εταιρείες αποφάσισαν να απενεργοποιήσουν, αλλά υπάρχει κι ένας σημαντικός αριθμός συνδέσεων που απενεργοποιήθηκαν λόγω κόστους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου