Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011
Άγριο ξύλο στο Πατρινό καρναβάλι.[VID]
Άγριο ξύλο έπεσε κατά τη διάρκεια της παρέλασης του Πατρινού καρναβαλιού όταν για άγνωστο μέχρις στιγμής λόγο συνεπλάκησαν τα μέλη δύο πληρωμάτων!
Όπως σημειώνει το dete, όλα έβαιναν καλώς στην παρέλαση με το κέφι να περισσεύει όταν κάποια στιγμή στη διασταύρωση των οδών Σαχτούρη και Κορίνθου οπαδοί μίας ομάδας συνεπλάκησαν με μέλη καρναβαλικού πληρώματος που εκείνη τη στιγμή...
περνούσε από το σημείο.
Η συμπλοκή γενικεύτηκε και χρειάστηκε μέχρι και η επέμβαση των ΜΑΤ για να σταματήσουν οι επιθέσεις αφού κάποιοι δε δίστασαν να κάνουν χρήση και λοστών!
Σύμφωνα με πληροφορίες δύο νεαρές κοπέλες μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο, ενώ υπήρχαν και πολλοί άλλοι που δέχθηκαν χτυπήματα.
Από "Madata.gr"
Κατολίσθηση και πάλι στα Τέμπη - τραυματίστηκε οδηγός
Γύρω στις 20.00 ένας βράχος αποκολλήθηκε από την πλαγιά στα Τέμπη στο ίδιο σημείο που είχε γίνει στο παρελθόν η φονική κατολίσθηση και
πέφτοντας τραυμάτισε ελαφρά οδηγό που ήταν ακινητοποιημένος λόγω του μποτιλιαρίσματος από τον καιρό μέσα στο αυτοκίνητό του
http://www.seleo.gr
Οι προτηγανισμένες πατάτες και οι προπεθαμένοι πολίτες
Δεν υπάρχει πιο ισχυρό ναρκωτικό από την μιζέρια. Και όπως όλα τα ναρκωτικά είναι εφιαλτικά εθιστικό.
Πιθανότατα αν στον ακήρυκτο πόλεμο, στις ανύπαρκτες μάχες, προελάσουν
τα καθεστωτικά Πάντσερ και περάσουν ανενόχλητα πάνω από την κοιμίσικη γραμμή Μαζινό μας, η Ιστορία δεν θα είναι προαιρετικό μάθημα σε λίγα χρόνια. Η Ιστορία θα είναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΟ μάθημα σε 5-10 χρόνια. Άλλωστε ο χρόνος τρέχει πια τόσο γρηγορα.
ΠΟΣΟ ΚΑΝΕΙ...σε δραχμές;
Εεεεε ρε κέφια. Άντε να γυρίσουμε στη δραχμή να έχουν : τα τσιγάρα 1360 ΔΡΧ...
τα chips 340 ΔΡΧ, οι εφημερίδες 1360 ΔΡΧ, ο λογαριασμός του ρεύματος 60000-80000 ΔΡΧ το 2μηνο...
, το κρέας 3000 ΔΡΧ το κιλό, το γάλα 355 ΔΡΧ το κιλό, η φέτα 2750 ΔΡΧ το κιλό, το λάδι 1400 ΔΡΧ το λίτρο, ο BIC αναπτήρας 340 ΔΡΧ, κ.λπ. κ.λπ.
Έτσι μήπως και θυμηθούμε ότι η ...ΠΡΟΣΦΟΡΑ... στις led TV 50 inch κάνει 1.500.000 ΔΡΧ, το ασφαλές μας cabrio κάνει 7.000.000 ΔΡΧ (και βάαααλε), το κούφωμα αλουμινίου διπλό ανοιγόμενο με διπλό τζάμι 250.000 ΔΡΧ, και μη πω το χειρότερο. Το ματσάκι ο μαϊντανός 340 ΔΡΧ.
Με τις υγείες μας Έλληνες.
Υ.Γ. και μετά την έλευση της ΔΡΧ, να μην έχουμε και μια υποτιμησούλα 20% - 40% ; Όμως εκεί θα τελειώσει η τρομοκρατία που τώρα με το euro και την πεφωτισμένη ηγεσία του J-GAP δεν έχει τελειωμό. Και άααααλλων ..... Μα έτσι θα ξυπνήσουμε που είπε και ένας φίλος.
Για τους Αγγλόφωνους στο google : ΔΡΧ = δραχμή
http://24wro.blogspot.com
τα chips 340 ΔΡΧ, οι εφημερίδες 1360 ΔΡΧ, ο λογαριασμός του ρεύματος 60000-80000 ΔΡΧ το 2μηνο...
, το κρέας 3000 ΔΡΧ το κιλό, το γάλα 355 ΔΡΧ το κιλό, η φέτα 2750 ΔΡΧ το κιλό, το λάδι 1400 ΔΡΧ το λίτρο, ο BIC αναπτήρας 340 ΔΡΧ, κ.λπ. κ.λπ.
Έτσι μήπως και θυμηθούμε ότι η ...ΠΡΟΣΦΟΡΑ... στις led TV 50 inch κάνει 1.500.000 ΔΡΧ, το ασφαλές μας cabrio κάνει 7.000.000 ΔΡΧ (και βάαααλε), το κούφωμα αλουμινίου διπλό ανοιγόμενο με διπλό τζάμι 250.000 ΔΡΧ, και μη πω το χειρότερο. Το ματσάκι ο μαϊντανός 340 ΔΡΧ.
Με τις υγείες μας Έλληνες.
Υ.Γ. και μετά την έλευση της ΔΡΧ, να μην έχουμε και μια υποτιμησούλα 20% - 40% ; Όμως εκεί θα τελειώσει η τρομοκρατία που τώρα με το euro και την πεφωτισμένη ηγεσία του J-GAP δεν έχει τελειωμό. Και άααααλλων ..... Μα έτσι θα ξυπνήσουμε που είπε και ένας φίλος.
Για τους Αγγλόφωνους στο google : ΔΡΧ = δραχμή
http://24wro.blogspot.com
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ : Η μισθοδοσία της ντροπής στον ΑΘΗΝΑ 9.84...ΟΝΟΜΑΤΑ – ΛΕΦΤΑ
Η ΛΙΣΤΑ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ...ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΡΓΗΣ
Το tsantiri σας
παρουσιάζει τη λίστα της ντροπής στον 9,84. Δείτε τα ονόματα των μεγαλο δημοσιογράφων που φιγουράρουν! Δείτε και πόσα λεφτά έπαιρναν, πόσο δούλευαν -όσοι δούλευαν! Να με ποιους εννοούσε προφανώς ότι «έφαγε» παρέα τα λεφτά ο Πάγκαλος! Πάντως όχι με εμάς… [Θα αναγνωρίσετε ονόματα που βγαίνουν στα κανάλια και το παίζουν τιμητές των πάντων!]
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΝΟΥ
Πως μας εμφυτεύουν εντολές στο μυαλό... |
Οι περισσότεροι από εμάς νομίζουμε ότι η ύπνωση είναι μια κατάσταση στην οποία μας φέρνει κάποιος εκκεντρικά ενδεδυμένος πνευματιστής κουνώντας διάφορα αντικείμενα μπροστά στα μάτια μας.
Ο ανθρώπινος νους κατά τη διάρκεια της ημέρας, περνάει από διάφορες φάσεις μεταξύ των δύο άκρων που είναι η πλήρης εγρήγορση από τη μία πλευρά και ο ύπνος από την άλλη... Στην πρώτη περίπτωση (π.χ. αποφυγή ατυχήματος) η συνείδηση μας είναι όλη στρατευμένη για τη συγκεκριμένη στιγμή, ενώ στη δεύτερη (χαλαρή διάθεση) η συνείδηση υποχωρεί δημιουργώντας χώρο για το ασυνείδητο. Αποσύρεται δε πλήρως σε κατάσταση ύπνου. Οι καταστάσεις αυτές όμως δεν είναι "ψηφιακές" (αληθείς / ψευδείς ή ενεργοποιημένες / απενεργοποιημένες αν προτιμάτε), αλλά "αναλογικές", δηλαδή περιλαμβάνουν όλες τις ενδιάμεσες καταστάσεις συνείδησης που υπάρχουν ανάμεσα στην εγρήγορση και τον πλήρη βαθύ ύπνο.
Η αλήθεια όμως είναι λίγο διαφορετική...
Ο ανθρώπινος νους κατά τη διάρκεια της ημέρας, περνάει από διάφορες φάσεις μεταξύ των δύο άκρων που είναι η πλήρης εγρήγορση από τη μία πλευρά και ο ύπνος από την άλλη... Στην πρώτη περίπτωση (π.χ. αποφυγή ατυχήματος) η συνείδηση μας είναι όλη στρατευμένη για τη συγκεκριμένη στιγμή, ενώ στη δεύτερη (χαλαρή διάθεση) η συνείδηση υποχωρεί δημιουργώντας χώρο για το ασυνείδητο. Αποσύρεται δε πλήρως σε κατάσταση ύπνου. Οι καταστάσεις αυτές όμως δεν είναι "ψηφιακές" (αληθείς / ψευδείς ή ενεργοποιημένες / απενεργοποιημένες αν προτιμάτε), αλλά "αναλογικές", δηλαδή περιλαμβάνουν όλες τις ενδιάμεσες καταστάσεις συνείδησης που υπάρχουν ανάμεσα στην εγρήγορση και τον πλήρη βαθύ ύπνο.
FOTOFREDDOS...FOTOFUNNY...
Κυρίες. Κύριοι. Μικρά παιδιά.
Fotofreddos.
Ας είναι. Κάποια άλλη φορά. Μέχρι τότε (γκρουμπφ) και με τον ενθουσιασμό (γκρονχ) να είναι στα ύψη (φιομπ), μερικές κουβέντες για το τι πραγματικά είναι ο Fotofreddos*, η θεματική κατηγορία που η στήλη πρωτολάνσαρε και έχει κάνει θεσμό από το καλοκαίρι μιας χρονιάς που θα θυμηθούμε μια άλλη φορά τότε που θα νιώθουμε μεγαλύτερη την ανάγκη επιβεβαίωσης.
…
* [O Fotofreddos είναι το μυστικό πλάνο της στήλης να γεμίσει το ίντερνετ γεμάτο χιουμοριστικές φωτογραφίες από αυτές που βλέπουμε σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας. Πινακίδες, σημειώματα, πανό, επιγραφές, μπλουζάκια, όλα χωράνε. Μπορείτε (και) να στέλνετε κι εσείς τις δικές σας με email ή MMS στο OFREDDOS at GMAIL.COM. Απαραίτητη προϋπόθεση, να τις έχετε τραβήξει με τα χεράκια σας]
Και τώρα.
Και τώρα.
1. Νέοι επαγγελματικοί ορίζοντες ανοίγονται για τη Julia
Έκρηξη με το φακό της NASA
Την εντυπωσιακή έκρηξη του ηφαιστείου Shiveluch, κατέγραψε η NASA. Στη δημοσιότητα οι εντυπωσιακές εικόνες. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ενεργά της Καμτσάτκα (Vid+Pic)
Στέφανος ΝικήταςΔημοσιεύτηκε: Μάρτιος 07 2011 11:25 Ενημερώθηκε: Μάρτιος 07 2011 11:29
Φωτογραφίες από το διάστημα του ηφαιστείου Shiveluch πάνω την Χερσόνησο της Καμτσάτκα της Ρωσίας έδωσε στο φως της δημοσιότητας η ΝΑΣΑ.
Το ηφαίστειο είχε εκραγεί στις 28 του περασμένου Οκτώβριου εκτοξεύοντας λάβα και πυκνό καπνό.
Πολλά μέτρα στάχτης κάλυψαν τον ουρανό πάνω από την περιοχή Ust-Kamchatsk. Το Shiveluch είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο ενεργά από τα 29 ηφαίστεια της Χερσονήσου.
Την απειλούν για χρέος... 22 λεπτών
Έγινε και αυτό!! Εισπρακτική εταιρεία που εκπροσωπεί τράπεζα, κάλεσε μια γυναίκα απο την Πάτρα για οφειλή του ποσού των 22 λεπτών του Ευρώ παρακαλώ.. Η γυναίκα νόμιζε πως πρόκειται περι φάρσας αλλά η υπάλληλος με απόλυτη σοβαρότητα την έστειλε αδιάβαστη "Έχετε ένα υπόλοιπο δόσης από το δάνειο σας...
22 λεπτά που πρέπει να ξοφλήσετε άμεσα". Το ποσό αυτό προέκυψε όταν στη δόση που πλήρωσε για το δάνειο έδωσε στρογγυλό το ποσό της οφειλής και δεν υπολόγισε τα «ψιλά», δηλαδή τα 22 λεπτά που το συνόδευαν.
Πού να φανταζόταν, όμως, ότι θα της τηλεφωνούσαν για τα 22 λεπτά από την εισπρακτική εταιρεία, με την οποία συνεργάζεται η τράπεζα. Μετά την αρχική της έκπληξη, και αφού σιγουρεύτηκε ότι δεν άκουσε λάθος, είπε στην υπάλληλο της εισπρακτικής εταιρείας ότι δεν άξιζε ο κόπος να της τηλεφωνήσει για 22 λεπτά και πως σε τελική ανάλυση πολύ περισσότερο κόστισε το τηλεφώνημα που της έκανε. Απτόητη, όμως, η υπάλληλος της εισπρακτικής εταιρείας, και αντιλαμβανόμενη προφανώς και η ίδια ότι η γυναίκα δεν μπορούσε να πάει στην τράπεζα για να καταθέσει αυτό το... φοβερό ποσό των 22 λεπτών, της αντιπρότεινε να βάλει το λογαριασμό πέντε ευρώ. Προφανώς, με το σκεπτικό ότι αυτό ήταν και το μικρότερο χαρτονόμισμα που θα μπορούσε να τοποθετηθεί σε ATM.
Κυριακή 6 Μαρτίου 2011
«Έφυγε» ο συνταξιδιώτης του Τσε, Αλμπέρτο Γκρανάδο
Kαλό ταξίδι Alberto...
ΑΠΟ ''sibilla''
Αβάνα
Αβάνα
«Έφυγε» σε ηλικία 88 ετών ο Αλμπέρτο Γκρανάδο, ο άνθρωπος ο οποίος συντρόφεψε τον Ερνέστο «Τσε» Γκεβάρα στις νεανικές περιηγήσεις του με μια μοτοσικλέτα στις οροσειρές αλλά και τις πόλεις των Ανδεων.
Το περίφημο ταξίδι τους στη φτωχή και καταπιεσμένη Λατινική Αμερική ξεκίνησε το 1951 με μία γερασμένη βρετανική μοτοσικλέτα Ενφιλντ. Το ταξίδι αυτό ήταν κατά πολλούς η αιτία που αφύπνισε το επαναστατικό ένστικτο αλλά και τη συμπόνια για τους κατατρεγμένους τού Ερνέστο «Τσε» Γκεβάρα.
Αν και από τους πρωταγωνιστές της...
εξέγερσης ενάντια στο διεφθαρμένο καθεστώς του δικτάτορα Μπατίστα και μετέπειτα υπουργός της κυβέρνησης Κάστρο και λαϊκός ήρωας, ο Γκεβάρα, που είχε σπουδάσει γιατρός, προτίμησε να συνεχίσει την επανάσταση στις χώρες της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής, μέχρι που εκτελέστηκε από μισθοφόρους σε ενέδρα στα βουνά της Βολιβίας, το 1967.Η ταινία «Ημερολόγια Μοτοσικλέτας»του Βραζιλιάνου σκηνοθέτη Βάλτερ Σάλες βασίστηκε στη νουβέλα του Γκρανάδο «Ταξιδεύοντας με τον 'Τσε' Γκεβάρα: η δημιουργία μιας επανάστασης» και περιείχε αυθεντικά στοιχεία από το προσωπικό ημερολόγιο του Λατίνου επαναστάτη.
Ο Γκρανάδο, που ήταν βιοχημικός, εγκαταστάθηκε στην Κούβα το 1961, μετά από πρόσκληση του παιδικού του φίλου και έμεινε εκεί για πάντα.
ΑΠΕ/Reuters μέσω "in.gr"
Δ. ΡΕΠΠΑΣ ΕΡΕΥΝΑ-66% «Δουλεύει» για τους εργολάβους.
Το κίνημα «Δεν πληρώνω» παίρνει συνεχώς νέες διαστάσεις και οι πολίτες θεωρούν λάθος (ποσοστό 62%) τη στάση του αρμόδιου υπουργού κ. Δημήτρη Ρέππα. Οι υπερβολικές αυξήσεις στα διόδια για δρόμους που ακόμη δεν έχουν κατασκευαστεί, ή στα μέσα μαζικής μεταφοράς, έχουν ενεργοποιήσει ένα μεγάλο μέρος των πολιτών που δεν φαίνεται να κινείται με κομματικά κίνητρα. Η κοινή γνώμη πιστεύει ότι με τις αποφάσεις του στο θέμα των διοδίων, ο κ. Ρέππας ευνοεί τις κατασκευαστικές εταιρείες και όχι τους πολίτες.
πηγή: Πρώτο ΘΕΜΑ
πηγή: Πρώτο ΘΕΜΑ
ΜΙΑ 15ΧΡΟΝΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ
«Λευτεριά …. στους ελεγκτές»
Το περιστατικό έγινε χτες το βράδυ στην γραμμή 14, περίπου στις 8.30μ.μ. Όταν οι ελεγκτές του ΟΑΣΘ, ζήτησαν εισιτήριο από την 15χρονη μαθήτρια, αυτή τους δήλωσε ότι είναι μέλος του κινήματος «δεν πληρώνω» και ότι κάνει συνειδητή πολιτική πράξη , για τον λόγο αυτό, αρνείται να δώσει τα στοιχεία της, στους ελεγκτές και θα τα δώσει μόνο αν της τα ζητήσει κάποιος αστυνομικός. Τους δήλωσε, ότι επιθυμεί να κατεβεί στην επόμενη στάση, γιατί εκεί την περιμένει ο πατέρας της και ότι δεν έχουν δικαίωμα να την κρατήσουν.
Ο οδηγός έκλεισε τις πόρτες και οι ελεγκτές παρεμπόδισαν την έξοδο της ανήλικης φράζοντας την πόρτα με το σώμα τους, προκειμένου να μη μπορέσει να κατεβεί, ώστε να την οδηγήσουν, παρά την θέληση της στο τέρμα (σιδηροδρομικό σταθμό), όπου είχαν ειδοποιήσει την αστυνομία να τους περιμένει. ΄Οταν έφτασαν στο τέρμα, την κρατούσαν μέσα στο λεωφορείο μαζί με άλλες δύο συμμαθήτριες της, που δεν είχαν εισιτήριο, λέγοντας τους, ότι περιμένουν την αστυνομία Η ανήλικη τους έλεγε συνεχώς, ότι διαπράττουν παράνομη κατακράτηση εις βάρος της κι ότι δεν έχουν δικαίωμα, να τους περιορίσουν την έξοδο από το λεωφορείο.
Μόλις ήρθε το περιπολικό, η μαθήτρια επέδειξε το δελτίο της αστυνομικής ταυτότητας στους αστυνομικούς, αφ’ ενός για να μην θεωρηθεί, ότι διαπράττει το αδίκημα της απείθειας αλλά και για να μην έχουν το δικαίωμα να την προσαγάγουν στο τμήμα, προκειμένου να εξακριβωθούν τα στοιχεία της. Ακολούθως ζήτησε από τα αστυνομικά όργανα, να οδηγηθούν οι ελεγκτές στην αστυνομία, διότι την κρατούσαν για μισή τουλάχιστον ώρα, παράνομα και χωρίς την θέληση της, πράγμα και το οποίο έκαναν.
Στο αστυνομικό τμήμα, δήλωσε ότι επιθυμεί την καταγραφή των όσων έγιναν στο δελτίο συμβάντος, προκειμένου να ενεργήσουν οι αστυνομικοί τα νόμιμα. Η ενέργεια αυτή, ήταν νομικά ορθή, προκειμένου να μην καταβληθεί στο κράτος, το παράβολο μηνύσεως αξίας 100 ευρώ. Τόσο η ανήλικη, όσο και οι γονείς της, δήλωσαν ρητά στους αστυνομικούς, ότι δεν δέχονται να μην καταγραφεί το περιστατικό στο βιβλίο συμβάντων.
΄Εξω από το τμήμα συγκεντρώθηκαν τριάντα άτομα, του κινήματος « ΕΠΙΒΑΤΕΣ» Θεσσαλονίκης, οι οποίοι φώναζαν ειρωνικά το σύνθημα: « Λευτεριά στους ελεγκτές».
Αφού έγινε η καταγραφή του περιστατικού, στο δελτίο συμβάντων, ενημερώθηκε τηλεφωνικά η εισαγγελέας υπηρεσίας και στις 11.45 μ.μ. αφέθηκαν οι ελεγκτές. Η εισαγγελική αρχή, έχει την υποχρέωση να κρίνει και να αποφασίσει, για την άσκησης ποινικής διώξεως ή μη εις βάρος των ελεγκτών, σύμφωνα με τα πραγματικά περιστατικά, που θα περιέλθουν σε γνώση της.
Η ανήλικη δήλωσε στους ελεγκτές, ότι θα συνεχίζει να μην πληρώνει εισιτήριο, ως πράξη πολιτικής ανυπακοής. Ο ένας εξ’ αυτών, την διαβεβαίωσε, ότι την επόμενη φορά που θα την δει, δεν πρόκειται να της κάνει έλεγχο και να της ζητήσει εισιτήριο, αλλά την παρακάλεσε απλά, να μην το κάνει θέμα…..κι αρχίσει να φωνάζει μέσα σ’ όλο το λεωφορείο « ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ», γιατί θα τον εκθέσει.
Οι ελεγκτές πέρασαν ένα όμορφο Σαββατόβραδο στο αστυνομικό τμήμα, γιορτάζοντας επί τρεις ώρες «χαρούμενα» την Αποκριά!!! Την επόμενη φορά ας μασκαρευτούν σε …. μαθήτριες για να μην κινδυνεύουν. ΄Αϊντε και καλά κούλουμα…..
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ – Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ
ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
http://epitropesdiodiastop.blogspot.com
6 ΜΑΡΤΙΟΥ 1910-Η Εξέγερση του Κιλελέρ
Το αγροτικό ζήτημα στη Θεσσαλία εμφανίζεται οξυμένο από την επαύριο της ένταξης της περιοχής στην ελληνική επικράτεια το 1881. Οι κολίγοι υπήρξαν οι χαμένοι της ενσωμάτωσης και οι τσιφλικάδες οι μεγάλοι κερδισμένοι. Το λάθος των κυβερνήσεων εκείνης της εποχής ήταν ότι εφάρμοσαν το βυζαντινορωμαϊκό δίκαιο, που ίσχυε στην Παλαιά Ελλάδα, παραγνωρίζοντας τα δικαιώματα των κολίγων, βάσει του οθωμανικού δικαίου.
Επί Τουρκοκρατίας, οι τσιφλικάδες είχαν μόνο το δικαίωμα εισπράξεως των προσόδων επί των μεγάλων εκτάσεων που κατείχαν, ενώ οι κολίγοι είχαν πατροπαράδοτα δικαιώματα επί των κοινόχρηστων χώρων του τσιφλικιού (επί της γης, των οικιών, των δασών και των βοσκοτόπων). Με τη νέα κατάσταση, οι έλληνες πλέον τσιφλικάδες, που διαδέχθηκαν τους οθωμανούς, είχαν δικαιώματα απόλυτης κυριότητας σε όλη την ιδιοκτησία τους, ενώ οι κολίγοι είχαν περιπέσει σε καθεστώς δουλοπαροίκου.
Οι κολίγοι διεκδίκησαν μαχητικά την επαναφορά των πραγμάτων στο προηγούμενο καθεστώς, ενώ έθεταν και θέμα απαλλοτριώσεων. Ο εκσυγχρονιστής Χαρίλαος Τρικούπης, που κυριαρχούσε στην πολιτική σκηνή, ήταν αντίθετος με τη διανομή της γης στους κολίγους, γιατί δεν ήθελε να χάσει τους ξένους επενδυτές και την εισροή νέων κεφαλαίων στην Ελλάδα.
Η κατάσταση άλλαξε δραματικά στην αυγή του 20ου αιώνα, με την ίδρυση των πρώτων αγροτικών συλλόγων σε Λάρισα, Καρδίτσα και Τρίκαλα. Με τη βοήθεια φωτισμένων αστών της εποχής, οι κολίγοι υιοθέτησαν σύγχρονες μορφές πάλης (μαζικές κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια στις μεγάλες πόλεις, ψηφίσματα σε Κυβέρνηση, Βουλή και Βασιλιά κ.ά.). Η δολοφονία του Μαρίνου Αντύπα από όργανο των τσιφλικάδων το 1907 χαλύβδωσε το αγωνιστικό τους φρόνημα.
Οι κολίγοι είχαν προγραμματίσει το Σάββατο 6 Μαρτίου πανθεσσαλικό συλλαλητήριο στη Λάρισα, με αφορμή τη συζήτηση του αγροτικού νομοσχεδίου στη Βουλή. Από νωρίς το πρωί άρχισαν να συρρέουν στην πόλη διαδηλωτές από τα γύρω χωριά. Στο σιδηροδρομικό σταθμό του Κιλελέρ, κάπου 200 χωρικοί θέλησαν να επιβιβασθούν σε τρένο χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο. Ο διευθυντής των Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων, Πολίτης, που επέβαινε στο τρένο, τους το αρνήθηκε. Οι χωρικοί οργίστηκαν κι άρχισαν να λιθοβολούν το συρμό, σπάζοντας τα τζάμια των βαγονιών.
Το τρένο απομακρύνθηκε, αλλά σε απόσταση ενός χιλιομέτρου επαναλαμβάνονται οι ίδιες σκηνές από ομάδα 800 χωρικών. Οι άνδρες της στρατιωτικής δύναμης που ευρίσκοντο εντός του τρένου και μετέβαιναν στη Λάρισα για το συλλαλητήριο, διατάχθηκαν από τον επικεφαλής τους να πυροβολήσουν στον αέρα για εκφοβισμό. Οι χωρικοί εξαγριώνονται και τους επιτίθενται με πέτρες και ξύλα. Οι στρατιώτες ξαναπυροβολούν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο ή κατ' άλλους τέσσερις χωρικοί και να τραυματισθούν πολλοί. Ανάλογα επεισόδια έγιναν και στο χωριό Τσουλάρ (σήμερα Μελία), με δύο νεκρούς χωρικούς και 15 τραυματίες.
Οι συμπλοκές μεταξύ άοπλων διαδηλωτών και δυνάμεων καταστολής επεκτάθηκαν και στη Λάρισα, όταν οι αγρότες πληροφορήθηκαν τα αιματηρά επεισόδια στο Κιλελέρ και το Τσουλάρ. Δύο κολίγοι έπεσαν νεκροί, όταν το ιππικό ανέλαβε δράση. Το συλλαλητήριο έγινε, τελικά, με ειρηνικό τρόπο στις 3 το μεσημέρι στην Πλατεία της Θέμιδος. Ο φοιτητής Γεώργιος Σχοινάς διάβασε το ψήφισμα της συγκέντρωσης, που απεστάλη στη Βουλή και την Κυβέρνηση. Οι αγρότες ζητούσαν άμεση ψήφιση του νομοσχεδίου για την απαλλοτρίωση των τσιφλικιών, ενώ εξέφρασαν τη βαθιά λύπη και οδύνη τους «για την άδικον επίθεσιν κατά του φιλήσυχου και νομοταγούς λαού, ής θύματα υπήρξαν άοπλοι και αθώοι λευκοί σκλάβοι της Θεσσαλίας».
Για τις ταραχές στο Κιλελέρ, στο Τσουλάρ και τη Λάρισα, πολλά άτομα συνελήφθησαν και προφυλακίστηκαν. Αρκετοί αγρότες αθωώθηκαν στη συνέχεια με βουλεύματα, ενώ συνολικά 62 διαδηλωτές παραπέμφθηκαν σε δίκη. Αθωώθηκαν όλοι στις 23 Ιουνίου 1910, σε μια προσπάθεια εκτόνωσης της κατάστασης.
Η εξέγερση του Κιλελέρ ξεσήκωσε κύμα συμπάθειας σε όλη τη χώρα, ενώ αυξήθηκε η κοινωνική πίεση για την επίλυση του αγροτικού ζητήματος. Η πολιτική εξουσία δεν μπορούσε άλλο να κλείνει τα μάτια. Το πρώτο δειλό βήμα για τη λύση του προβλήματος έγινε το 1911 από τον Ελευθέριο Βενιζέλο, που διαδέχθηκε τον Στέφανο Δραγούμη στην πρωθυπουργία. Πάρθηκαν ορισμένα νομοθετικά μέτρα υπέρ των κολίγων, αλλά απαλλοτριώσεις δεν έγιναν κι ένας λόγος ήταν οι πόλεμοι που ακολούθησαν. Μόνο μετά το 1923, όταν το πρόβλημα της αποκατάστασης των προσφύγων έλαβε εκρηκτικές διαστάσεις, άρχισαν από την κυβέρνηση Νικολάου Πλαστήρα απαλλοτριώσεις τσιφλικιών σε μεγάλη κλίμακα.
Η κατάρα του Έλληνα
Όταν διάβαζα εφημερίδες, μου άρεσε να διαβάζω τις «μικρές» ειδήσεις των πίσω σελίδων. Μάλιστα, μάζευα τα αποκόμματα και τα έχω ακόμα φυλαγμένα. Πάντα πίστευα πως η ουσία και το μυστικό κρύβονται στις μικρές ειδήσεις και όχι στις ειδήσεις της πρώτης σελίδας.
Μια «μικρή» είδηση των τελευταίων ημερών ήταν ότι ο ιδιοκτήτης μιας πιτσαρίας στην Πενσυλβάνια τοποθέτησε μια σακούλα με ποντίκια στην τουαλέτα μιας άλλης πιτσαρίας. Στη συνέχεια, προσπάθησε να κάνει το ίδιο και σε μια ακόμα πιτσαρία, αλλά, όταν διαπίστωσε πως κάποιος τον παρακολουθούσε, πέταξε τη σακούλα με τα ποντίκια στα σκουπίδια.
Μια «μικρή» είδηση των τελευταίων ημερών ήταν ότι ο ιδιοκτήτης μιας πιτσαρίας στην Πενσυλβάνια τοποθέτησε μια σακούλα με ποντίκια στην τουαλέτα μιας άλλης πιτσαρίας. Στη συνέχεια, προσπάθησε να κάνει το ίδιο και σε μια ακόμα πιτσαρία, αλλά, όταν διαπίστωσε πως κάποιος τον παρακολουθούσε, πέταξε τη σακούλα με τα ποντίκια στα σκουπίδια.
Δεν μου φάνηκε καθόλου περίεργο ότι ο άνθρωπος που το έκανε αυτό ήταν Έλληνας. Και βέβαια, δεν με εκπλήσσει καθόλου ότι οι άνθρωποι στους οποίους προσπάθησε να κάνει κακό ήταν κι αυτοί Έλληνες.
Νομίζω πως ξέρω την ιστορία αυτών των Ελλήνων. Ο ένας από τους τρεις άνοιξε μια πιτσαρία, πήγε καλά, οπότε άνοιξαν πιτσαρίες και οι άλλοι δυο.
Γύρω τους θα υπήρχαν εκατοντάδες πιτσαρίες και εστιατόρια, αλλά ο Έλληνας νοιάζεται μόνο για το πώς πάνε οι πιτσαρίες των άλλων Ελλήνων. Αυτός που η πιτσαρία του δεν δούλευε τόσο καλά όσο οι πιτσαρίες των δυο άλλων αποφάσισε να τους κάνει κακό.
Το αστείο σε αυτήν την ιστορία είναι πως ο ιδιοκτήτης της πιτσαρίας στην οποία έβαλε τα ποντίκια ο συμπατριώτης μας ονομάζεται Φάκας. Ο Φάκας πήγε στην τουαλέτα της πιτσαρίας του και ανακάλυψε πως ο ιδιοκτήτης της άλλης πιτσαρίας –που ονομάζεται Γαλιατσάτος- είχε τοποθετήσει μια σακούλα με ποντίκια. Τα ποντίκια πιάστηκαν από τον Φάκα.
Αστείο –για τα δεδομένα της χώρα μας τουλάχιστον- είναι πως ο δράστης αντιμετωπίζει, μεταξύ άλλων, και κατηγορίες για κακομεταχείριση ζώων. Διώκεται και επειδή κακομεταχειρίστηκε τα ποντίκια.
Η τραγική ειρωνεία είναι πως οι πιτσαρίες των τριών Ελλήνων βρίσκονται στα προάστια της Φιλαδέλφειας. Φιλαδέλφεια, μια ελληνική λέξη που σημαίνει αδελφική αγάπη.
Εδώ και χρόνια έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως η κατάρα του Έλληνα είναι ο φθόνος – κυρίως, ο φθόνος για τον άλλο Έλληνα. Κι αυτό εξηγεί πολλά για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η χώρα μας.
Τι σημαίνουν οι λέξεις: το τριώδιο, η αποκριά, το καρναβάλι, η μάσκα;
Γράφει ο Γιώργος Δαμιανός
Τριώδιο
«άνοιξε το Tριώδιο»: H φράση χρησιμοποιείται μεταφορικά και σημαίνει την έναρξη της Aποκριάς. Για την Oρθόδοξη Eκκλησία, όμως, η φράση κυριολεκτείται, επειδή δέκα Κυριακές πριν το Πάσχα αναγνώσκεται το εκκλησιαστικό βιβλίο, το λεγόμενο Tριώδιο < τρεις ωδές. Πρόκειται για Υμνογραφικούς Κανόνες – εκκλησιαστικά ποιήματα- που αποτελούνται μόνο από τρεις ωδές αντί από εννέα ωδές, που είναι το σύνηθες.
Απόκρεως, αποκριά, απόκριες
Η αποκρέα (ενν. Κυριακή ή ημέρα), αρχικά, προσδιόριζε την...
τελευταία μέρα κατανάλωσης του κρέατος (από+κρέας). Η εβδομάδα πριν τη μεγάλη Σαρακοστή θεωρείται προπαρασκευαστική για τη νηστεία των σαράντα ημερών. Σ’ αυτή την εβδομάδα επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτομικών αλλά όχι του κρέατος (από + κρέως>γεν ενικ. του ουσ. “κρέας”). Γι αυτό, άλλωστε, η σαρκοφαγία, τιμάται ιδιαίτερα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, με αποκορύφωμα την Τσικνοπέμπτη. Η τελευταία ημέρα σαρκοφαγίας (η αποκριά) προσδιόρισε, τελικά, όλη την περίοδο των αποκριάτικων εορτασμών. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πιστοί αποκρεύουν (απέχουν από το κρέας) την ημέρα του Aγίου Φιλίππου (14 Νοεμβρίου), πριν αρχίσει η νηστεία των Χριστουγέννων, την Κυριακή των Aγίων Πάντων (την Kυριακή μετά την Πεντηκοστή) και την τελευταία ημέρα του Ιουλίου, για τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.
Καρναβάλι
Η σημασία της ελληνικής λέξης “αποκριά” αποδόθηκε στα Λατινικά ως carnevale < carne (: κρέας) +vale (: αντίο) ή carne + levàmen (: παύω κόβω σταματώ)> Με αυτή τη σημασία και οι φράσεις carnem privium, carnem laxare>carnesciale (στα λατινικά), carnes tollendas (στα ισπανικά)
Ορισμένοι, Ferrario, ετυμολογούν τη λέξη carnevale από το carro navale (τροχήλατο πλοιάριο). Επρόκειτο για ένα άρμα διασκέδασης που χρησιμοποιούσαν οι Λατίνοι στις γιορτές τους. Κάποιοι άλλοι προτείνουν τις μάλλον ανίσχυρες ετυμολογίες: κάρνος + βαλλίζω (χοροπήδημα προβάτων)
«άνοιξε το Tριώδιο»: H φράση χρησιμοποιείται μεταφορικά και σημαίνει την έναρξη της Aποκριάς. Για την Oρθόδοξη Eκκλησία, όμως, η φράση κυριολεκτείται, επειδή δέκα Κυριακές πριν το Πάσχα αναγνώσκεται το εκκλησιαστικό βιβλίο, το λεγόμενο Tριώδιο < τρεις ωδές. Πρόκειται για Υμνογραφικούς Κανόνες – εκκλησιαστικά ποιήματα- που αποτελούνται μόνο από τρεις ωδές αντί από εννέα ωδές, που είναι το σύνηθες.
Απόκρεως, αποκριά, απόκριες
Η αποκρέα (ενν. Κυριακή ή ημέρα), αρχικά, προσδιόριζε την...
τελευταία μέρα κατανάλωσης του κρέατος (από+κρέας). Η εβδομάδα πριν τη μεγάλη Σαρακοστή θεωρείται προπαρασκευαστική για τη νηστεία των σαράντα ημερών. Σ’ αυτή την εβδομάδα επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτομικών αλλά όχι του κρέατος (από + κρέως>γεν ενικ. του ουσ. “κρέας”). Γι αυτό, άλλωστε, η σαρκοφαγία, τιμάται ιδιαίτερα κατά την προηγούμενη εβδομάδα, με αποκορύφωμα την Τσικνοπέμπτη. Η τελευταία ημέρα σαρκοφαγίας (η αποκριά) προσδιόρισε, τελικά, όλη την περίοδο των αποκριάτικων εορτασμών. Ας μην ξεχνάμε ότι οι πιστοί αποκρεύουν (απέχουν από το κρέας) την ημέρα του Aγίου Φιλίππου (14 Νοεμβρίου), πριν αρχίσει η νηστεία των Χριστουγέννων, την Κυριακή των Aγίων Πάντων (την Kυριακή μετά την Πεντηκοστή) και την τελευταία ημέρα του Ιουλίου, για τη νηστεία του Δεκαπενταύγουστου.
Καρναβάλι
Η σημασία της ελληνικής λέξης “αποκριά” αποδόθηκε στα Λατινικά ως carnevale < carne (: κρέας) +vale (: αντίο) ή carne + levàmen (: παύω κόβω σταματώ)> Με αυτή τη σημασία και οι φράσεις carnem privium, carnem laxare>carnesciale (στα λατινικά), carnes tollendas (στα ισπανικά)
Ορισμένοι, Ferrario, ετυμολογούν τη λέξη carnevale από το carro navale (τροχήλατο πλοιάριο). Επρόκειτο για ένα άρμα διασκέδασης που χρησιμοποιούσαν οι Λατίνοι στις γιορτές τους. Κάποιοι άλλοι προτείνουν τις μάλλον ανίσχυρες ετυμολογίες: κάρνος + βαλλίζω (χοροπήδημα προβάτων)
Μασκαράς
Η Ιταλική λέξη maschera σημαίνει το “προσωπείο”. Το maschera παράγεται από το masca, το οποίο ακόμα και σήμερα στη διάλεκτο του Piemonte προσδιορίζει τη μάγισσα. Κατα τους Deviz, Dozy, Mahn το υστερολατινικό masca παράγεται από το αραβικό maskara (: γελωτοποιός). Kατά το συνεργάτη μας, τον κ. Ραχίμι, το maskara παράγεται από το ρήμα ΣΟΧΡ سخر που σημαίνει «κοροϊδεύω, ξεγελάω, αστειεύομαι». Από το ρήμα παράγεται το όνομα ΜΑΣΧΑΡΕ مسخره (: γελοίος).
Πάντως είτε Ιταλική, είτε Αραβική είναι η λέξη στην ελληνική έδωσε τις λέξεις: μασκέ, μάσκαρα, μασκαράς, μασκαρεύω, μασκάρεμα μασκαριλίκι, μασκότ κ.ά
Η Ιταλική λέξη maschera σημαίνει το “προσωπείο”. Το maschera παράγεται από το masca, το οποίο ακόμα και σήμερα στη διάλεκτο του Piemonte προσδιορίζει τη μάγισσα. Κατα τους Deviz, Dozy, Mahn το υστερολατινικό masca παράγεται από το αραβικό maskara (: γελωτοποιός). Kατά το συνεργάτη μας, τον κ. Ραχίμι, το maskara παράγεται από το ρήμα ΣΟΧΡ سخر που σημαίνει «κοροϊδεύω, ξεγελάω, αστειεύομαι». Από το ρήμα παράγεται το όνομα ΜΑΣΧΑΡΕ مسخره (: γελοίος).
Πάντως είτε Ιταλική, είτε Αραβική είναι η λέξη στην ελληνική έδωσε τις λέξεις: μασκέ, μάσκαρα, μασκαράς, μασκαρεύω, μασκάρεμα μασκαριλίκι, μασκότ κ.ά
Από το "24γράμματα"
Chemtrails, βιταμίνη D και ήλιος -τι πραγματικά θέλουν να εμποδίσουν με τα chemtrails?
Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που για πρώτη φορά διάβασα και έμαθα για τους χημικούς αεροψεκασμούς, τα chemtrails, όμως ακόμη θυμάμαι την πρώτη μου αντίδραση:
είχα θυμώσει που κάποιοι έχουν το θράσος να μας κρύβουν τον ήλιο! Με ποιό δικαίωμα κάνουν κάτι τέτοιο!?... σκεφτόμουν και οργιζόμουν με το απάνθρωπο θράσος τους...
Τότε δεν γνώριζα σχεδόν τίποτε για όλα αυτά, όμως η διαίσθηση μου και μόνο μου είχε δώσει άμεσα τη σωστή απάντηση...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)