Αγορές με «έκπτωση» που ξεπερνά ακόμα και το 20% και ειδικές προσφορές μέσω των οποίων μπορούν να αποκτήσουν χιλιάδες προϊόντα κυριολεκτικά μισοτιμής απολαμβάνουν όσοι κάνουν αγορές από e-καταστήματα.
Χρόνο με τον χρόνο, οι έλληνες eshoppers πολλαπλασιάζονται. Σήμερα εκτιμάται ότι περίπου ένα εκατομμύριο χρήστες του Ιντερνετ στη χώρα μας πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ σε ξένα και εγχώρια καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνα της Focus Βari, ο αριθμός των ελλήνων e-shopers θα εκτιναχθεί στο 1,5 εκατομμύριο μέχρι τέλους του 2011 ενώ ο τζίρος θα ανέλθει σε 3 δισ. ευρώ.
Μάλιστα ενώ στο παρελθόν οι ηλεκτρονικές αγορές αφορούσαν ως επί το πλείστον ηλεκτρονικά, βιβλία ή ταξίδια, τώρα τα e-shops, ελληνικά και ξένα, έχουν επεκταθεί σχεδόν σε όλο το φάσμα του λιανεμπορίου.
Ακόμα και ελληνικές επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα το getitnow.gr, έχουν «στοκάρει» τα ψηφιακά τους ράφια με δεκάδες χιλιάδες κωδικούς προϊόντων, από υπολογιστές, βιντεοπαιχνίδια και ηλεκτρονικές συσκευές έως ρούχα, κοσμήματα, είδη σπιτιού και αξεσουάρ περιποίησης.
Παράλληλα σε σχέση με το παρελθόν έχει βελτιωθεί πολύ και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων. Ενώ μέχρι πρότινος το καλύτερο που έβλεπε ο πελάτης ήταν μια απλή εικόνα, τώρα υπάρχουν τρισδιάστατες απεικονίσεις, βίντεο, ακόμα και σχόλια άλλων χρηστών για το κάθε είδος.
Ετσι, με «όπλο» τις χαμηλές τιμές, τη γρήγορη εξυπηρέτηση και τη μεγάλη ποικιλία σε προϊόντα και υπηρεσίες, οι ψηφιακές αγορές ανατρέπουν τα δεδομένα στο λιανεμπόριο, «κλέβοντας» τζίρο από τα παραδοσιακά καταστήματα.
Παράλληλα, ορισμένες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, όπως το getitnow. gr και το e-shop. gr έχουν αναπτύξει ένα «υβριδικό» μοντέλο, στο οποίο οι αγορές γίνονται μεν ηλεκτρονικά, υπάρχουν όμως και φυσικά καταστήματα από τα οποία οι πελάτες μπορούν να παραλάβουν το προϊόν που αγόρασαν. Με τον τρόπο αυτό, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τον φόβο της πραγματοποίησης αγοράς με πιστωτική κάρτα ή της παραλαβής από το ταχυδρομείο ή με courier.
Επιπλέον τα μεγαλύτερα e-shops ακολουθούν πλέον πρακτικές marketing που στο παρελθόν αξιοποιούσαν μονάχα τα «παραδοσιακά» καταστήματα. Καινοτομίες όπως «η προσφορά της ημέρας», ειδικές εκπτώσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, ακόμα και ειδικά newsletter, μέσω των οποίων ειδοποιούν τους πιστούς πελάτες τους για ειδικές προσφορές που δεν είναι προσβάσιμες στους υπόλοιπους επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Πέρα όμως από τα εξειδικευμένα e-καταστήματα, στο «παιχνίδι» των ηλεκτρονικών πωλήσεων μπαίνουν και οι ίδιες οι εταιρείες. Βλέποντας ότι αρκετοί είναι οι πελάτες τους που επιλέγουν τις ψηφιακές αγορές, οι επιχειρήσεις σπεύδουν να αναπτύξουν τα δικά τους, εξειδικευμένα καταστήματα, προσφέροντας χαμηλότερες τιμές και σημαντικές ευκαιρίες στους e-πελάτες.
Ηδη, αρκετές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του εξωτερικού διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω των ιστοσελίδων τους, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δουν στην οθόνη του υπολογιστή τους όλο τον κατάλογο των προϊόντων της εταιρείας, να πάρουν πληροφορίες για κάθε προϊόν ξεχωριστά καιαν το επιθυμούν- να ψωνίσουν χρησιμοποιώντας την πιστωτική τους κάρτα. Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται με απλές κινήσεις, με τα προϊόντα να είναι ταξινομημένα σε καταλόγους ανάλογα με το είδος ή την αξία τους, ενώ καθένα από αυτά συνοδεύεται από φωτογραφία, βίντεο, τρισδιάστατες απεικονίσεις ή και σχόλια.
Μάλιστα όλο και περισσότερες εταιρείες στέλνουν τα προϊόντα τους και στην Ελλάδα, τιμολογώντας τα μάλιστα εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης ώστε ο πελάτης να μην κινδυνεύει από υπέρογκες χρεώσεις στο τελωνείο.
Στις αγορές μέσω Ιντερνετ στρέφονται και οι καταναλωτές που επιθυμούν να αγοράσουν φθηνότερα αρκετές υπηρεσίες. Με δεδομένο μάλιστα πως σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχουν επιβαρύνσεις από μεταφορικά ή δασμούς, τα οφέλη για τον «ηλεκτρονικό» καταναλωτή είναι πολύ υψηλότερα. Το τελευταίο διάστημα, πολλές εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών επιτρέπουν στους πελάτες τους να «κατεβάσουν» νόμιμα το λογισμικό στον υπολογιστή και την παιχνιδομηχανή τους και μάλιστα με σημαντική έκπτωση.
Αντίστοιχα, εταιρείες λογισμικού δίνουν τα προϊόντα τους (όπως π.χ. Αntivirus) μέσω Ιντερνετ σε πολύ χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα.
Σημαντικές «εκπτώσεις» απολαμβάνουν επίσης όσοι κάνουν κλήσεις προς κινητά και σταθερά τηλέφωνα μέσω υπολογιστή, ενώ ιδιαίτερα ανθηρή είναι η βιομηχανία εφαρμογών (applications) για κινητά τηλέφωνα, οι οποίες διατίθενται από εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα (π.χ. το iΤunes της Αpple ή στο Οvi Store της Νokia). Πώς εξασφαλίζουν τις χαμηλές τιμές
Αν και οι χονδρικές τιμές αγοράς των προϊόντων είναι κατά κανόνα οι ίδιες και στα φυσικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα δεύτερα καταφέρνουν να πωλούν αρκετά φθηνότερα. Η απουσία υπέρογκων ενοικίων, εξόδων μισθοδοσίας και άλλων επιβαρύνσεων επιτρέπει στα ηλεκτρονικά καταστήματα να συμπιέζουν τις τιμές τους και να εμφανίζονται κατά 15%- και πλέον- φθηνότερα έναντι των παραδοσιακών ανταγωνιστών τους. Με δεδομένο ότι οι έρευνες αγοράς δείχνουν πως το πρώτο κριτήριο επιλογής προϊόντων είναι η τιμή, τα ηλεκτρονικά καταστήματα φαίνεται να έχουν ισχυρό πλεονέκτημα. Παράλληλα, καθώς οι πωλήσεις τους αυξάνονται μπορούν να παραγγέλνουν μεγαλύτερες ποσότητες προϊόντων και έτσι να εξασφαλίζουν ακόμη χαμηλότερα τιμολόγια. Το θέμα της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών ήταν ο βασικός λόγος ο οποίος απέτρεπε τους καταναλωτές από τις e-αγορές και αποτελούσε το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη των διαδικτυακών καταστημάτων. Ομως οι αγορές μέσω Ιντερνετ θεωρούνται πλέον ασφαλείς υπό την προϋπόθεση ότι οι καταναλωτές λαμβάνουν κάποιες βασικές προφυλάξεις.
Συγκεκριμένα οι ειδικοί του χώρου προτείνουν οι αγορές να πραγματοποιούνται από «επώνυμα» ηλεκτρονικά καταστήματα, ακόμα και αν αυτά είναι κατά τι πιο ακριβά από τις χαμηλότερες προσφορές του Διαδικτύου.
Ως προς τη χρήση στοιχείων της πιστωτικής κάρτας, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στη δημοσιοποίηση του αριθμού- και σίγουρα δεν πρέπει να αποκαλύπτουν τον αριθμό αυτόν ως απάντηση σε «ύποπτα» μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που υπόσχονται υπερβολικές προσφορές και εκπτώσεις.
Για όσους, πάλι, θέλουν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο τυχόν υπερχρέωσης, οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ήδη πιστωτικές κάρτες με προπληρωμένο υπόλοιπο. Οσοι τις χρησιμοποιούν, αποφεύγουν τον κίνδυνο να χρεωθούν για αγορές που δεν έχουν κάνει, μια και μπορούν να καθορίσουν το υπόλοιπο της κάρτας τους ανάλογα με τις ανάγκες τους και να τη «φορτώσουν» με μετρητά όταν θελήσουν να πραγματοποιήσουν νέες αγορές.
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι κάνουν eαγορές με την εγγύηση των προϊόντων αλλά και την κατάσταση στην οποία τα παραλαμβάνουν μετά τη μεταφορά. Συγκεκριμένα, ειδικά στις ηλεκτρονικές συσκευές, οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να προσέξουν τον χρόνο της εγγύησης (πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο χρόνια), αλλά και το αν αυτή έρχεται από την επίσημη αντιπροσωπεία ή από το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Αντίστοιχα, ειδικά στις αγορές ρούχων ή άλλων ευπαθών αντικειμένων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο πελάτης να εξετάσει αν το προϊόν του έφτασε σε άριστη κατάσταση, αλλά και τους όρους που θέτει το ηλεκτρονικό κατάστημα στην περίπτωση επιστροφής. Να εξασφαλίσει ουσιαστικά δηλαδή ότι, αν παραλάβει προϊόντα ελαττωματικά ή σε λάθος μέγεθος, μπορεί να τα επιστρέψει άμεσα και χωρίς κόστος ή εναλλακτικά να αποζημιωθεί για την αγορά τους.
Πώς γίνονται οι ηλεκτρονικές αγορές
1 Ο καταναλωτής επισκέπτεται την ιστοσελίδα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος και επιλέγει τα προϊόντα που επιθυμεί συγκρίνοντας τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο.
2 Αφού επιλέξει, συγκεντρώνει την παραγγελία του σε ένα «καλάθι αγορών», με τα μεταφορικά και τους φόρους να υπολογίζονται αυτόματα από το κατάστημα. Στο στάδιο αυτό ο αγοραστής επιλέγει και τον τρόπο μεταφοράς και ενημερώνεται για τις σχετικές χρεώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι για μεγάλες αγορές- άνω των 50 ευρώ- τα περισσότερα ελληνικά eshops δεν χρεώνουν μεταφορικά. 3 Η πληρωμή της παραγγελίας πραγματοποιείται με διάφορες μεθόδους (πιστωτική κάρτα, ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων, τραπεζική ή ταχυδρομική επιταγή), όμως στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιείται «πλαστικό χρήμα».
4 Τέλος, η παραγγελία φθάνει στη διεύθυνση που έχει ορίσει ο αγοραστής και η αγορά ολοκληρώνεται.
Εναλλακτικά, ο πελάτης μπορεί να αποκτήσει το προϊόν από τον φυσικό χώρο του ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΠΡΕΖΑ TV
Χρόνο με τον χρόνο, οι έλληνες eshoppers πολλαπλασιάζονται. Σήμερα εκτιμάται ότι περίπου ένα εκατομμύριο χρήστες του Ιντερνετ στη χώρα μας πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ύψους περίπου 2 δισ. ευρώ σε ξένα και εγχώρια καταστήματα. Σύμφωνα με έρευνα της Focus Βari, ο αριθμός των ελλήνων e-shopers θα εκτιναχθεί στο 1,5 εκατομμύριο μέχρι τέλους του 2011 ενώ ο τζίρος θα ανέλθει σε 3 δισ. ευρώ.
Μάλιστα ενώ στο παρελθόν οι ηλεκτρονικές αγορές αφορούσαν ως επί το πλείστον ηλεκτρονικά, βιβλία ή ταξίδια, τώρα τα e-shops, ελληνικά και ξένα, έχουν επεκταθεί σχεδόν σε όλο το φάσμα του λιανεμπορίου.
Ακόμα και ελληνικές επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα το getitnow.gr, έχουν «στοκάρει» τα ψηφιακά τους ράφια με δεκάδες χιλιάδες κωδικούς προϊόντων, από υπολογιστές, βιντεοπαιχνίδια και ηλεκτρονικές συσκευές έως ρούχα, κοσμήματα, είδη σπιτιού και αξεσουάρ περιποίησης.
Παράλληλα σε σχέση με το παρελθόν έχει βελτιωθεί πολύ και ο τρόπος παρουσίασης των προϊόντων. Ενώ μέχρι πρότινος το καλύτερο που έβλεπε ο πελάτης ήταν μια απλή εικόνα, τώρα υπάρχουν τρισδιάστατες απεικονίσεις, βίντεο, ακόμα και σχόλια άλλων χρηστών για το κάθε είδος.
Ετσι, με «όπλο» τις χαμηλές τιμές, τη γρήγορη εξυπηρέτηση και τη μεγάλη ποικιλία σε προϊόντα και υπηρεσίες, οι ψηφιακές αγορές ανατρέπουν τα δεδομένα στο λιανεμπόριο, «κλέβοντας» τζίρο από τα παραδοσιακά καταστήματα.
Παράλληλα, ορισμένες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, όπως το getitnow. gr και το e-shop. gr έχουν αναπτύξει ένα «υβριδικό» μοντέλο, στο οποίο οι αγορές γίνονται μεν ηλεκτρονικά, υπάρχουν όμως και φυσικά καταστήματα από τα οποία οι πελάτες μπορούν να παραλάβουν το προϊόν που αγόρασαν. Με τον τρόπο αυτό, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τον φόβο της πραγματοποίησης αγοράς με πιστωτική κάρτα ή της παραλαβής από το ταχυδρομείο ή με courier.
Επιπλέον τα μεγαλύτερα e-shops ακολουθούν πλέον πρακτικές marketing που στο παρελθόν αξιοποιούσαν μονάχα τα «παραδοσιακά» καταστήματα. Καινοτομίες όπως «η προσφορά της ημέρας», ειδικές εκπτώσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, ακόμα και ειδικά newsletter, μέσω των οποίων ειδοποιούν τους πιστούς πελάτες τους για ειδικές προσφορές που δεν είναι προσβάσιμες στους υπόλοιπους επισκέπτες του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Πέρα όμως από τα εξειδικευμένα e-καταστήματα, στο «παιχνίδι» των ηλεκτρονικών πωλήσεων μπαίνουν και οι ίδιες οι εταιρείες. Βλέποντας ότι αρκετοί είναι οι πελάτες τους που επιλέγουν τις ψηφιακές αγορές, οι επιχειρήσεις σπεύδουν να αναπτύξουν τα δικά τους, εξειδικευμένα καταστήματα, προσφέροντας χαμηλότερες τιμές και σημαντικές ευκαιρίες στους e-πελάτες.
Ηδη, αρκετές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του εξωτερικού διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω των ιστοσελίδων τους, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δουν στην οθόνη του υπολογιστή τους όλο τον κατάλογο των προϊόντων της εταιρείας, να πάρουν πληροφορίες για κάθε προϊόν ξεχωριστά καιαν το επιθυμούν- να ψωνίσουν χρησιμοποιώντας την πιστωτική τους κάρτα. Η όλη διαδικασία πραγματοποιείται με απλές κινήσεις, με τα προϊόντα να είναι ταξινομημένα σε καταλόγους ανάλογα με το είδος ή την αξία τους, ενώ καθένα από αυτά συνοδεύεται από φωτογραφία, βίντεο, τρισδιάστατες απεικονίσεις ή και σχόλια.
Μάλιστα όλο και περισσότερες εταιρείες στέλνουν τα προϊόντα τους και στην Ελλάδα, τιμολογώντας τα μάλιστα εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης ώστε ο πελάτης να μην κινδυνεύει από υπέρογκες χρεώσεις στο τελωνείο.
Στις αγορές μέσω Ιντερνετ στρέφονται και οι καταναλωτές που επιθυμούν να αγοράσουν φθηνότερα αρκετές υπηρεσίες. Με δεδομένο μάλιστα πως σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχουν επιβαρύνσεις από μεταφορικά ή δασμούς, τα οφέλη για τον «ηλεκτρονικό» καταναλωτή είναι πολύ υψηλότερα. Το τελευταίο διάστημα, πολλές εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών επιτρέπουν στους πελάτες τους να «κατεβάσουν» νόμιμα το λογισμικό στον υπολογιστή και την παιχνιδομηχανή τους και μάλιστα με σημαντική έκπτωση.
Αντίστοιχα, εταιρείες λογισμικού δίνουν τα προϊόντα τους (όπως π.χ. Αntivirus) μέσω Ιντερνετ σε πολύ χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με τα φυσικά καταστήματα.
Σημαντικές «εκπτώσεις» απολαμβάνουν επίσης όσοι κάνουν κλήσεις προς κινητά και σταθερά τηλέφωνα μέσω υπολογιστή, ενώ ιδιαίτερα ανθηρή είναι η βιομηχανία εφαρμογών (applications) για κινητά τηλέφωνα, οι οποίες διατίθενται από εξειδικευμένα ηλεκτρονικά καταστήματα (π.χ. το iΤunes της Αpple ή στο Οvi Store της Νokia). Πώς εξασφαλίζουν τις χαμηλές τιμές
Αν και οι χονδρικές τιμές αγοράς των προϊόντων είναι κατά κανόνα οι ίδιες και στα φυσικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα δεύτερα καταφέρνουν να πωλούν αρκετά φθηνότερα. Η απουσία υπέρογκων ενοικίων, εξόδων μισθοδοσίας και άλλων επιβαρύνσεων επιτρέπει στα ηλεκτρονικά καταστήματα να συμπιέζουν τις τιμές τους και να εμφανίζονται κατά 15%- και πλέον- φθηνότερα έναντι των παραδοσιακών ανταγωνιστών τους. Με δεδομένο ότι οι έρευνες αγοράς δείχνουν πως το πρώτο κριτήριο επιλογής προϊόντων είναι η τιμή, τα ηλεκτρονικά καταστήματα φαίνεται να έχουν ισχυρό πλεονέκτημα. Παράλληλα, καθώς οι πωλήσεις τους αυξάνονται μπορούν να παραγγέλνουν μεγαλύτερες ποσότητες προϊόντων και έτσι να εξασφαλίζουν ακόμη χαμηλότερα τιμολόγια. Το θέμα της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών ήταν ο βασικός λόγος ο οποίος απέτρεπε τους καταναλωτές από τις e-αγορές και αποτελούσε το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ανάπτυξη των διαδικτυακών καταστημάτων. Ομως οι αγορές μέσω Ιντερνετ θεωρούνται πλέον ασφαλείς υπό την προϋπόθεση ότι οι καταναλωτές λαμβάνουν κάποιες βασικές προφυλάξεις.
Συγκεκριμένα οι ειδικοί του χώρου προτείνουν οι αγορές να πραγματοποιούνται από «επώνυμα» ηλεκτρονικά καταστήματα, ακόμα και αν αυτά είναι κατά τι πιο ακριβά από τις χαμηλότερες προσφορές του Διαδικτύου.
Ως προς τη χρήση στοιχείων της πιστωτικής κάρτας, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στη δημοσιοποίηση του αριθμού- και σίγουρα δεν πρέπει να αποκαλύπτουν τον αριθμό αυτόν ως απάντηση σε «ύποπτα» μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που υπόσχονται υπερβολικές προσφορές και εκπτώσεις.
Για όσους, πάλι, θέλουν να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο τυχόν υπερχρέωσης, οι ελληνικές τράπεζες διαθέτουν ήδη πιστωτικές κάρτες με προπληρωμένο υπόλοιπο. Οσοι τις χρησιμοποιούν, αποφεύγουν τον κίνδυνο να χρεωθούν για αγορές που δεν έχουν κάνει, μια και μπορούν να καθορίσουν το υπόλοιπο της κάρτας τους ανάλογα με τις ανάγκες τους και να τη «φορτώσουν» με μετρητά όταν θελήσουν να πραγματοποιήσουν νέες αγορές.
Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι κάνουν eαγορές με την εγγύηση των προϊόντων αλλά και την κατάσταση στην οποία τα παραλαμβάνουν μετά τη μεταφορά. Συγκεκριμένα, ειδικά στις ηλεκτρονικές συσκευές, οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να προσέξουν τον χρόνο της εγγύησης (πρέπει να είναι τουλάχιστον δύο χρόνια), αλλά και το αν αυτή έρχεται από την επίσημη αντιπροσωπεία ή από το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Αντίστοιχα, ειδικά στις αγορές ρούχων ή άλλων ευπαθών αντικειμένων, είναι ιδιαίτερα σημαντικό ο πελάτης να εξετάσει αν το προϊόν του έφτασε σε άριστη κατάσταση, αλλά και τους όρους που θέτει το ηλεκτρονικό κατάστημα στην περίπτωση επιστροφής. Να εξασφαλίσει ουσιαστικά δηλαδή ότι, αν παραλάβει προϊόντα ελαττωματικά ή σε λάθος μέγεθος, μπορεί να τα επιστρέψει άμεσα και χωρίς κόστος ή εναλλακτικά να αποζημιωθεί για την αγορά τους.
Πώς γίνονται οι ηλεκτρονικές αγορές
1 Ο καταναλωτής επισκέπτεται την ιστοσελίδα της εταιρείας ή του ηλεκτρονικού καταστήματος και επιλέγει τα προϊόντα που επιθυμεί συγκρίνοντας τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο.
2 Αφού επιλέξει, συγκεντρώνει την παραγγελία του σε ένα «καλάθι αγορών», με τα μεταφορικά και τους φόρους να υπολογίζονται αυτόματα από το κατάστημα. Στο στάδιο αυτό ο αγοραστής επιλέγει και τον τρόπο μεταφοράς και ενημερώνεται για τις σχετικές χρεώσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι για μεγάλες αγορές- άνω των 50 ευρώ- τα περισσότερα ελληνικά eshops δεν χρεώνουν μεταφορικά. 3 Η πληρωμή της παραγγελίας πραγματοποιείται με διάφορες μεθόδους (πιστωτική κάρτα, ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων, τραπεζική ή ταχυδρομική επιταγή), όμως στις περισσότερες περιπτώσεις χρησιμοποιείται «πλαστικό χρήμα».
4 Τέλος, η παραγγελία φθάνει στη διεύθυνση που έχει ορίσει ο αγοραστής και η αγορά ολοκληρώνεται.
Εναλλακτικά, ο πελάτης μπορεί να αποκτήσει το προϊόν από τον φυσικό χώρο του ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΠΡΕΖΑ TV
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου