Έλληνες ήταν οι μαυραγορίτες στην κατοχή, Έλληνες ήταν οι Απριλιανοί το 1976, Έλληνας είναι κι ο Χριστοφοράκος και οι (πολιτικοί) φίλοι του....
"Είμαστε όλοι Έλληνες". Είναι μια άποψη κι αυτή. Για να εκφραστεί με τρεις λέξεις η αλληλεγγύη. Από το μακρινό Μανχάταν της Νέας Υόρκης, μέχρι τη σχετικά κοντινή και συγγενική Ευρώπη. Στη λογική ότι "αν πάρει φωτιά το σπίτι του γείτονα, το επόμενο που έχει σειρά είναι το δικό σου".
Σε αυτές πράγματι τις δύσκολες στιγμές πάσα προσφορά δεκτή, θα μπορούσες να πεις. Ότι κάποιοι, λίγοι ή πολλοί, βγαίνουν στους δρόμους και διαδηλώνουν υπέρ της Ελλάδας και των Ελλήνων. Όπως κάναμε εμείς σαν νέοι αμέσως μετά τη μεταπολίτευση τη δεκαετία του 70. Σχεδόν κάθε μέρα και μια διαδήλωση συμπαράστασης. Πότε για τη Νικαράγουα, πότε για την Κούβα.
Ποιος να το περίμενε σαράντα χρόνια μετά ότι η Ελλάδα θα ήταν σαν την Κούβα της Ευρώπης. Με τους ισχυρούς εταίρους συμμάχους και φίλους να της επιβάλλουν όχι αποκλεισμό όπως σαν των ΗΠΑ στη Κούβα, αλλά ποινές οικονομικής εξόντωσης, προκειμένου να εισπράξουν τα δανεικά τους. Θα μου επιτραπεί, όμως, μια σοβαρή και κάθετη (για να χρησιμοποιήσω γλώσσα-ΠΑΣΟΚ) διαφωνία σχετικά με το σύνθημα "είμαστε όλοι Έλληνες". Κι όχι στη μεταφορική χρήση του, αλλά επί της ουσίας.